کمیساریا

معنی کلمه کمیساریا در لغت نامه دهخدا

کمیساریا. [ ک ُ ]( فرانسوی ، اِ ) کمیسری. کلانتری. ( فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به کمیسری شود.

معنی کلمه کمیساریا در فرهنگ معین

(کُ ) [ فر. ] (اِ. ) کلانتری .

معنی کلمه کمیساریا در فرهنگ عمید

۱. [منسوخ] کلانتری.
۲. (سیاسی ) عنوان بعضی از نهادهای بین المللی که متصدی امور خاصی هستند: کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد.

معنی کلمه کمیساریا در فرهنگ فارسی

کلانتری، شعبه اداره شهربانی
( اسم ) کمیسری کلانتری .

جملاتی از کاربرد کلمه کمیساریا

پادشاه روز دوشنبه (۱۶ نوامبر) نخست‌وزیر استنلی بالدوین را به کاخ باکینگهام دعوت کرد و به او خبر داد که قصد ازدواج با سیمپسون را دارد. بالدوین پاسخ داد که چنین ازدواجی مورد قبول مردم نیست، اظهار داشت: «... ملکه، ملکه کشور می‌شود؛ بنابراین در انتخاب یک ملکه صدای مردم باید شنیده شود». نظر بالدوین توسط کمیساریای عالی استرالیا در لندن، استنلی بروس، که همچنین نخست‌وزیر سابق استرالیا بود، مشترک بود. در همان روزی که هاردینگ به پادشاه نوشت، بروس با هاردینگ آشنا شد و سپس با بالدوین نامه نوشت و از ایده ازدواج شاه و سیمپسون ابراز وحشت کرد.
طبق این توافقنامه قرار شد ۴۰۰ نفر از ساکنان اشرف به قرارگاه لیبرتی در شمال بغداد منتقل شوند تا در آنجا پروسه پناهندگی توسط کمیساریا و انتقال به کشور ثالث به اجرا در آید. مریم رجوی از ساکنین اشرف درخواست کرد که با این جابجایی موافقت کنند.
در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲٫۸ میلیون پناهندهٔ افغانستانی در ایران زندگی می‌کردند که فقط ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها به عنوان مهاجر قانونی ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه به صورت غیرقانونی در ایران زندگی می‌کنند. اکنون این میزان طبق گزارش کمیساریای سازمان ملل در امور پناهجویان به ۹۵۰ هزار مهاجر قانونی رسیده‌است.
گفت این حکم آمد از شورای عالی پیش از این من نمیدانم بخوان راپورت کمیساریا
اسمیرنوف در سال ۱۹۳۴ از مؤسسه طرح‌ریزی لنینگراد فارغ‌التحصیل شد و در ۱۹۳۶ به کمیساریای خلق امور خارجه پیوست. وی از ۱۹۴۰ تا ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ که روابط دیپلماتیک بین اتحاد شوروی و آلمان نازی قطع شد مشاور سفیر اتحاد شوروی در آلمان بود.
الکساندر میخائیلوویچ اورولو (روسی: Александр Михайлович Орлов) سیاست‌مدار اهل اتحاد جماهیر شوروی و از پلیس‌های ویژه و مخفی و جاسوس سازمان کمیساریای خلق در امور داخلی در جمهوری دوم اسپانیا بود.
گفت در راپورت کمیساریا بنوشته اند کاین جوان گفته است مستم ساغری ده ساقیا