کمیاب
معنی کلمه کمیاب در فرهنگ معین

کمیاب

معنی کلمه کمیاب در فرهنگ معین

(کَ ) (ص مر. ) نادر، ناپیدا.

معنی کلمه کمیاب در فرهنگ عمید

ویژگی هرچیزی که به آسانی به دست نیاید.

معنی کلمه کمیاب در دانشنامه عمومی

کمیاب (آلبوم سلنا گومز). کمیاب ( به انگلیسی: Rare ) سومین آلبوم استودیویی انفرادی توسط خواننده آمریکایی، سلنا گومز است که در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۰ توسط اینترسکوپ رکوردز منتشر شد. گومز این آلبوم را «دفتر خاطرات چند سال گذشته» خود توصیف کرد. کمیاب، یک آلبوم پاپ، رقص و تندا است که با تأثیرات از آراندبی، موسیقی پاپ لاتین و موسیقی الکترونیکی آمیخته شده و به طرز ترقی، به مضامینی مانند عشق به خود، پذیرش و توانمندسازی می پردازد. هنرمندانی همچون کید کادی و سیکس لک در این آلبوم بعنوان مهمان حضور ویژه داشته اند.
کمیاب توسط چهار تک آهنگ حمایت شد، در حالی که سه تک آهنگ اول به جمع ۳۰ ترانه ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسید: تک آهنگ پیشرو «تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم» که در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد، در صدر ۱۰۰ داغ قرار گرفت و به اولین شماره یک گومز تبدیل شد. تک آهنگ دوم «حالا نگاهش کن» یک روز در ایالات متحده بعد منتشر شد و در ۱۰۰ داغ در رتبه ۲۷ قرار گرفت و تک آهنگ سوم «کمیاب» به رتبه ۳۰ رسید.
این آلبوم نقدهای مثبتی از منتقدین موسیقی، که از تولید و انسجام آن استقبال می کردند به دست آورد و آن را بهترین آلبوم گومز تا به امروز دانستند.
کمیاب (ترانه). «کمیاب» ( به انگلیسی: Rare ) ترانه ای از خواننده آمریکایی سلنا گومز از سومین آلبوم استودیویی اش با همین نام ( ۲۰۲۰ ) است. در کنار این آلبوم به عنوان سومین و آخرین تک آهنگ از نسخه استاندارد آن در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۰ توسط اینترسکوپ رکوردز منتشر شد. این آهنگ توسط گومز، مدیسون لاو، برت مک لوگلین و تهیه کنندگان آن سر نولان و سیمون سایز نوشته شده است. «کمیاب» یک آهنگ پاپ و الکتروپاپ است که اشعاری عشق به خود و فرد دارد. این ترانه در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد ایالات متحده به شماره ۳۰ رسید و به سومین سی رتبه برتر متوالی از کمیاب تبدیل شد.
«کمیاب» توسط سلنا گومز، مدیسون لاو، برت مک لوگلین و تهیه کنندگان سر نولان و سیمون سایز نوشته شده است. این آهنگ برای اولین بار در یک پخش زنده اینستاگرام توسط گومز در ۵ اوت ۲۰۱۸ فاش شد. بعداً در همان روز، مک الوگلین نویسندگی خود را در این آهنگ تأیید کرد. گومز اشعار این ترانه را در مصاحبه ای با ال در سپتامبر سال ۲۰۱۸ فاش کرد. سپس این ترانه در تریلر آلبوم کمیاب پخش شد.
در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰، ویرایش «کمیاب» Alexander 23 برای بارگیری و پخش دیجیتال منتشر شد.
معنی کلمه کمیاب در فرهنگ عمید
معنی کلمه کمیاب در دانشنامه عمومی

معنی کلمه کمیاب در ویکی واژه

raro
scarso
نادر، ناپیدا.

جملاتی از کاربرد کلمه کمیاب

طالع شهر زنان دارد نگارستان هند هست هرچیزش فراوان، مرد کمیاب است و بس
، از نظر ژیزمان بلوری، دانه‌ای، خاکی نسبتاًْ کمیاب است و بیشتر در آلمان، چک اسلواکی، نروژ، فرانسه و آمریکا یافت می‌شود.
ازان رو کمی در سخن یاب شد که شیرین بود هرچه کمیاب شد
لیک این نادر است و کمیاب است قبلۀ اولیا و اقطاب است
در شهوار سخن را نیست گوشی مشتری کس نپرسد واعظ این کالاست کمیاب از کجا؟!
، از نظر ژیزمان بلوری - آگرگاتهای رشته‌ای و اسفرولیتی تقریباْ کمیاب است و بیشتر در در روسیه، چک اسلواکی و آلمان یافت می‌شود.
عقل چون باد است ارزان در جهان عشق کمیاب و بهای او گران
خضر در دامن صحرای طلب کمیاب است ورنه در هر سیهی آب بقا می باشد
موزیم (موزهٔ) ملی افغانستان در سال ۱۹۱۸ میلادی (۱۲۹۷ هجری خورشیدی) در منطقهٔ باغِ بالای کابل تأسیس شد. در اوایل تأسیس این موزیم که در آن دوران «عجایب خانه» نام داشت، فقط بعضی از آثار تاریخی مثل قرآن‌های خطی، صنایع دستی، آثار برجای‌مانده از جنگ‌های دوران استقلال و برخی کتاب‌های کمیاب در آن نگهداری می‌شد. این موزیم در ۱۵ نوامبر ۱۹۲۴ میلادی (۲۵ عقرب (آبان) ۱۳۰۳ هجری خورشیدی)، از باغ بالا به ارگ منتقل شد و به شکل رسمی توسط امان‌الله شاه افتتاح شد. از ویژگی‌های مهم موزیم ملی افغانستان این بود که تمام آثار به نمایش گذاشته شده در آن از داخل خود این کشور کشف شده بود.
این کانی تقریباََ کمیاب است و در سوئیس، اتریش، فرانسه، رومانی و مکزیک یافت می‌شود.
وقت‌، در ایران فراوانست و ارزان‌،‌ لیک علم هست کمیاب و گران و اینان دگرسان کرده‌اند
می کمیاب بمن ده قدح ناب بمن ده گل سیراب بمن ده خبر بت بشمن ده
همیشه مرد خدا گوهری بود کمیاب و لیک چون من و شیخ ریا هزارانند
گرچه کمیابی کسی در صبحدم ناخفته، لیک حاضری زانخفتگان بیدار باشد صبحدم