کمو
معنی کلمه کمو در دانشنامه عمومی

کمو

معنی کلمه کمو در دانشنامه عمومی

کمو ( به لاتین: Kémo ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری آفریقای مرکزی است که در جمهوری آفریقای مرکزی واقع شده است. کمو ۱۷٬۲۰۴ کیلومتر مربع مساحت و ۱۱۸٬۴۲۰ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه کمو در ویکی واژه

کمَّو
پیرمرد گوژپشت، و یا هر فردی که مادرزادی یا اثر حوادث قوز برزگی بر پشت داشته باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه کمو

گرچه از گودرز و گشوادت گهر یکموی تو بهتر از هفتاد گودرز وز گشواد آفرید
از درون چشمها جوشید رود در کمون چشمه‌ها کوشید رود
با زلف بگو کابن یمین میخرد از تو یکموی بجانی بچه در بند قصوری
ثم عادوا حکموها بینهم ویلهم من جور مظلوم حکم
مر این طور در سر و کمون باد باطوار حقیقت رهنمون باد
اس پ فاو بیشتر در آثار موسیقی سبک‌های راک و متال سرمایه گذاری می‌کند و از هنرمندان برجسته‌ای که با این شرکت همکاری کردند می‌توان به هلووین، موتورهد، وایت‌اسنیک، آیسد ارث، ساکسون، بلکمورز نایت، کملوت، سپولترا، سادام، مون‌اسپل، کریتور، راپسودی آو فایر و الیس کوپر اشاره کرد.
ائتلاف گروه‌های هفت‌گانه یک ائتلاف انتخاباتی متشکل از هفت گروه سیاسی کمونیستی بود که در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی ایران در سال ۱۳۵۷ با هدف اعلام‌شده «افشاگری» به رقابت پرداخت. این ائتلاف همچنین از نامزدهای سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران - که بخشی از ائتلاف نبود - علیرغم اختلافات بین خود، حمایت کرد.
سالی بریشا، نخست‌وزیر کنونی و رئیس‌جمهور پیشین آلبانی در هزاره جدید با هدف غلبه بر کمونیست‌ها پا به عرصه قدرت گذاشت. او با وعده وارد کردن آلبانی به ناتو و اتحادیه اروپا در انتخابات به پیروزی رسید. رئیس‌جمهوری کنونی آلبانی، بامیر توپی، در ژوئیه ۲۰۰۷ توسط پارلمان برگزیده شد.
دل ز من بردی ببر جان نیز اگر خواهی رواست هر دو عالم باشد ار قربان یکموی تو باش
چون از میان تو یکموی در کنار نبینم چو موی گردم از آنرو که چون میان تو باشم
احمدشاه مسعود در این گفتگو از حکمتیار می‌خواهد که مجاهدین با جنگ وارد کابل نگردند. وی استدلال می‌کند که رژیم کمونیستی سقوط کرده‌است و مجاهدین باید ابتدا دولتی تشکیل دهند تا بتوانند با مشارکت همهٔ طرف‌ها قدرت را در دست بگیرند. احمدشاه مسعود می‌گوید ورود تجهیزات نظامی مجاهدین از چهار گوشهٔ شهر، موجب هرج و مرج و درگیری در شهر خواهد شد. حکمتیار در همین گفتگو به مسعود پیشنهاد تشکیل دولت از سوی حزب اسلامی حکمتیار و جمعیت اسلامی افغانستان را می‌نماید که مسعود آن را رد می‌کند و خواهان مشارکت دیگر جناح‌ها در دولت می‌گردد.
کسی که کین او بدش در کمون نبوده جز که دوزخش در کمین
در پس صد پرده پنهانست دوست از توئی گر با تو یکمویی بجاست
وایانت در سال ۱۸۷۱، زمانی که ارتش آلمان پس از غلبه بر ارتش فرانسه به حومه پاریس رسیده بود از ایجادکنندگان «کمون پاریس» و رد هرگونه دولت به صورت گذشته بود. وی پس از سرکوب خونین کمون پاریس به انگلستان گریخت و به کارل مارکس که در آنجا بود، پیوست.
وین دو را حکم بود دیگرگون در ظهور و خفا بروز و کمون