کم رو

معنی کلمه کم رو در فرهنگ معین

(کَ ) (ص . ) خجالتی ، خجول .

معنی کلمه کم رو در فرهنگ عمید

باشرم.

معنی کلمه کم رو در ویکی واژه

خجالتی، خجول.

جملاتی از کاربرد کلمه کم رو

نه با جذب تو کم روزی است، نی در شوق من نقصان اگر این ها ی دردم باز دارد از قفای تو
بخورد دهر بسی همچو سیف فرغانی هنوز در شکم روزگار سیری نیست
بفرقت چو افتد بحکم روانت بخوان مکارم شود میهمانت
ترا از من نگه دارند محکم روان را چون نگه دارند از هم
پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، رهبران کانادا، ایالات متحده و اروپا به علاوه ژاپن، گام‌های بی‌سابقه‌ای برای تحریم مستقیم پوتین و الیگارش‌ها برداشتند. در پاسخ به تحریم‌ها، الیگارش‌های هدف شروع به پنهان کردن ثروت کردند تا از مسدود کردن دارایی‌های کشورهای غربی جلوگیری کنند. این تحریم‌ها قصد دارند به‌طور مستقیم طبقه حاکم روسیه را به عنوان پاسخی به جنگ بی‌دلیل آنها با اوکراین تحت تأثیر قرار دهند. اگرچه تحریم‌ها معمولاً بر ثروتمندترین الیگارش‌ها اثر نمی‌گذارند، اما به دلیل قدرت پوتین بر کسانی که تحریم شده‌اند، تأثیر آن بر جنگ ناشناخته است.
آرمینیوسی‌ها همچنان در جدال با کالونی‌ها بودند تا اینکه در شورای دورت و پس از مناقشات بسیار هنگامی که حزب سیاسی مخالف آرمینیوس به قدرت رسید دستور تشکیل شورایی را داد که مختص هلند نبود و جنبه فراملی داشت. در این شورا معترضین محکوم شدند و آراء ایشان مردود اعلام شد و از این شورا به بعد کم‌کم روبه فراموشی رفتند.
روغن بچراغ جان ز علم افزای کم نور بود چراغ کم روغن
شکم روزگار آبستن بچه ای زاد چون هزار نگار
حاکم است ار بکشد ار بزند یا بنوازد چه کنم بر سر مملوک خودش حکم روان است
«ارامنه می‌خواهند روی دولت روسیه تکیه کنند ولی این کار را برای حفظ حیات ملی خویش می‌کنند نه برای اینکه درشکم روس‌ها حل شوند. کلیسای آنان با ملیتشان یکی است و آنان می‌خواهند که هردو را سالم و دست نخورده نگاه دارند.»
آذری قمی در تیر ۱۳۵۸ به حکم روح‌الله خمینی، به عنوان دادستان دادگاه انقلاب تهران منصوب شد. اما بعد از دو ماه و نیم استعفا کرد. وی در دههٔ نخست پس از انقلاب علی‌رغم داشتن مقام رسمی در حکومت و پیشینه شاگردی و پشتیبانی از اندیشه‌های روح‌الله خمینی پیرامون حکومت اسلامی و مخالفت با حکومت پهلوی به عنوان یکی از منتقدان پرسروصدای عملکرد خمینی شناخته می‌شد.
زهی بحکم روان راح روح پرور را حرام کرده بجمشید و تلخ کرده بجم
پس از انتشار خبر حکم رونویسی از سه کتاب، خبرگزاری فارس در خبری از قول یکی از اعضای دفتر سیدعلی خامنه‌ای نوشت: «انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیرهٔ اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و به‌کارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است. دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه‌ای به دادگاه‌ها جهت مطالعهٔ اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی و روح کار فرهنگی می‌داند.»
چون نظر بر رویت اندازم شود اشکم روان آب در چشم آورد خورشید تابان در نظر
کمدی اسکروبال در اواخر دههٔ چهل کم‌کم رونق خود را از دست داد.
برای تحریک از یک فشار دیجیتالی محکم روی سر یا یک فشار ناخوشایند به سر جنین با گیره تروما استفاده می‌شود. شتاب ضربان قلب جنین در ۱۵ دور در دقیقه که حداقل ۱۵ ثانیه طول بکشد، نتیجه طبیعی جنین را نشان می‌دهد.
دندان بجگر دارم باشد که ازین مجلس بخش من کم روزی یک شامه برون آید