کلینیک

معنی کلمه کلینیک در لغت نامه دهخدا

کلینیک. [ کْلی / ک ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) مطب. محکمه. ( فرهنگ فارسی معین ). || درمانگاه. ( فرهنگ فارسی معین ). || ( ص ) بالینی : امراض کلینیک ( بیماریهای بالینی ).

معنی کلمه کلینیک در فرهنگ معین

(کِ ) [ فر. ] ۱ - (اِ. ) ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مراکز بهداشتی - درمانی که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص داشته باشد، درمانگاه . (فره ). ۲ - (ص . ) بالینی .

معنی کلمه کلینیک در فرهنگ عمید

۱. درمانگاه
۲. محلی دارای تجهیزات در یک رشتۀ خاص برای درمان بیماران مربوط به آن رشته.
۳. بیمارستانی که در آن دانشجویان پزشکی تحت آموزش بالینی قرار می گیرند.

معنی کلمه کلینیک در فرهنگ فارسی

مطب، بیمارستان، درمانگاه
۱ - ( اسم ) مطب محکمه . ۲ - ( صفت ) بالینی : امراض کلینیک

معنی کلمه کلینیک در ویکی واژه

بالینی.

جملاتی از کاربرد کلمه کلینیک

جانان می‌خواهد با لقاح مصنوعی باردار و صاحب فرزند شود. او برای این کار به اسکاتلند سفر می‌کند. اما سرنوشت جانان پس از اهدای اسپرم از سوی ویلیام (یک مرد اسکاتلندی دانشجوی علوم پزشکی شاغل در کلینیک بارداری و علاقه‌مند به فلسفه و دین) تغییر می‌کند.
شورای ونچورا در سال ۱۹۹۴، با رای مثبت بِنِت، به قطعنامه مخالف طرح پیشنهادی شماره ۱۸۷ کالیفرنیا رای مثبت داد. در سال ۱۹۹۵، شورای شهر با رای مثبت بِنِت، چهار بر سه بر اقامه دعوی داستان ونچورا در حمایت از استیناف خواهی شهر سنتا باربارا ایالت کالیفرنیا بر حکم دادگاه فدرال که امر استفاده از حباب هشت فوتی را در خارج از کلینیک‌های تنظیم خانواده مغایر قانون اساسی اعلام کرد، رای مثبت داد. در سال ۱۹۹۷، با رای منفی بِنِت، سه بر سه به سند قانونی اعمال کنندهٔ محدودیت‌های دوره‌ای برای افرادی مشغول خدمت در هیئت‌ها، کمیسیون‌ها و کمیته‌های چهارده‌گانه ونچورا، رای مثبت داد.
اردوگاه «عین الماء» در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد، اکثر ساکنان این اردوگاه از مناطق «عکا و حیفا و یافا و الد» می‌باشد. این اردوگاه، حدود ۴۵ هزار متر مربع است، سازمان ملل متحد برای پناهندگان ساخته که دارای گورستان، مسجد، کلینیک بهداشت و اداره امداد می‌باشد.
مکی با بازی در مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آموزش جنسی شناخته شد. این مجموعه در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت نت‌فلیکس منتشر شد. اما مکی در این فیلم در نقش میو ویلی بازی می‌کرد که یک دختر شر و باهوش است که با اوتیس (ایسا باترفیلد) یک کلینیک جنسی راه می‌اندازند و به دانش آموزان مدرسه شان در مسائل جنسی کمک می‌کنند. مکی برای بازی در این سریال تلویزیونی نقدهای مثبتی دریافت کرده‌است. او برای این سریال نامزد بفتا بهترین بازیگر زن شده‌است.