کلیسای محلی

معنی کلمه کلیسای محلی در فرهنگستان زبان و ادب

{parish} [باستان شناسی] در نظام کلیسای کاتولیک، بنایی که کلیسای اهالی یک کشیش نشین و زیرمجموعۀ یک اسقف نشین محسوب می شود و کشیشی مسئول اداره آن است

معنی کلمه کلیسای محلی در ویکی واژه

در نظام کلیسای کاتولیک، بنایی که کلیسای اهالی یک کشیش‌نشین و زیرمجموعۀ یک اسقف‌نشین محسوب می‌شود و کشیشی مسئول اداره آن است.

جملاتی از کاربرد کلمه کلیسای محلی

از اوایل دوران کودکی خود علاقه‌مند به موسیقی و شرکت در مراسم‌های کلیسای محلی بود. اولین آلبوم او «آوه ماریا» در کلیسای جامع کاراکاس، مخاطبانش را تحت تأثیر قرار داد.
محوطه آلپ از قرون وسطی مسکونی بود. در شرق آلپ وتی سکونتگاهی قرون وسطایی از اواخر سده یازدهم تا سده چهاردهم با نام برانده گسترش یافت. این سکونتگاه ترکیبی از یک قلعه، یک کلیسای محلی و گورستان، روستایی با حدود ۸۰ خانه، معادن سطحی و زیرزمینی و چند ناحیه صنعتی بود. ساکنان آن در معدن نقره ای برای دوفین کار می‌کردند. در حال حاضر این محوطه تنها کرون قرون وسطایی است که به صورت کامل شناخته شده و به جا مانده‌است. این ویژگی آن را به محوطه ای منحصر به فرد در اروپا تبدیل کرده‌است و طبق حکم صادره در ۶ اوت ۱۹۹۵ جزء آثار باستانی طبقه‌بندی می‌شود.
در سال ۱۷۶۰ در دوبلین به دنیا آمد، استنلی در کلیسای سنت وربورگ، یک کلیسای محلی که در جوار قلعه دوبلین واقع شده‌است، و با حضور لرد نایب‌السلطنه ایرلند و درباریان غسل تعمید داده شد.