کله خر

کله خر

معنی کلمه کله خر در لغت نامه دهخدا

کله خر. [ ک َل ْ ل َ / ل ِ خ َ ] ( ص مرکب ) در تداول عامه ، احمق. ابله. ( فرهنگ فارسی معین ). سخت نادان و مستبد به رأی خویش. احمق و جاهل و لجوج. سخت نادان و احمق ستیهنده. آنکه در عقاید غلط خود پا فشارد. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). آدم جاهل و یک دنده و مستبد به رأی. کسی که نمی توان روی حرفش حرف زد. ( فرهنگ لغات عامیانه جمالزاده ).

معنی کلمه کله خر در فرهنگ معین

( ~ . خَ ) (ص مر. ) (عا. ) احمق ، ابله .

معنی کلمه کله خر در فرهنگ فارسی

احمق ابله .

معنی کلمه کله خر در دانشنامه عمومی

کله خر (فرنچایز). کله خر ( به انگلیسی: Jackass ) یک مجموعه تلویزیونی کمدی واقع نما و فرنچایز رسانه ای آمریکایی است که توسط جف ترمین، اسپایک جونز و جانی ناکسویل ساخته شده است. این مجموعه در ابتدا برای سه فصل کوتاه از ام تی وی بین اکتبر ۲۰۰۰ و اوت ۲۰۰۱ پخش شد و تکرار آن تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. در این نمایش ۹ بازیگر حضور داشتند که با یکدیگر یا مردم بدلکاری و شوخی می کردند. جانی ناکسویل، بام مارگرا، کریس پونتیوس، دیو انگلند، رایان دان، استیو - او، جیسون «وی من» اکونیا، ارن مک گیهی و پرستون لیسی از بازیگران آن بودند.
این نمایش به دلیل بی ادبی و تشویق رفتارهای خطرناک بحث برانگیز بود و پس از اینکه ام تی وی پخش آن را در سال ۲۰۰۲ پایان داد، به یک فرنچایز رسانه ای تبدیل شد که شامل هشت فیلم اسپین آف؛ هشت فیلم بلند منتشر شده توسط پارامونت پیکچرز؛ چهار فیلم در قالب دی وی دی؛ یک بازی ویدئویی؛ یک بازی موبایل؛ یک دی وی دی از تکه های منتشر نشده که در برنامهٔ تلویزیونی اصلی استفاده نشده است؛ یک وب سایت از بین رفته شامل وبلاگ ها و ویدیوها، کالاها و چندین ویدیوی دیگر که به روش های مختلف منتشر شده اند. این نمایش در فهرست «کلاسیک های جدید تلویزیونی انترتینمنت ویکلی» در رده ۶۸ قرار گرفت و بخش مهمی در فرهنگ عامه آمریکایی دهه ۲۰۰۰ است.

معنی کلمه کله خر در ویکی واژه

(عا.)
احمق، ابله.کسی که از چیزی نمی ترسد و کارش را انجام میدهد

جملاتی از کاربرد کلمه کله خر

غافل‌که درین زیرکله خرمن مشکست خلقی بشگفتند که ماهیست‌ کله‌دار
بادا با کله خر کله عدوش اندر میان باغ که گیتی چو باغ کرد
خیره ست در آن کله خرد را دیدار دیدار بلی خیره بود در شب تار