کلاهبردار
معنی کلمه کلاهبردار در لغت نامه دهخدا

کلاهبردار

معنی کلمه کلاهبردار در لغت نامه دهخدا

کلاهبردار. [ ک ُ ب َ ] ( نف مرکب ) آدم حقه باز و شیاد و مال مردم خور. کسی که به انحاءمختلف مال مردم را از ایشان بگیرد. ( از فرهنگ عامیانه جمالزاده ). کلاه بردارنده ، آنکه به فریب مال مردم و پول دیگران را بگیرد. حقه باز. کسی که کلاهبرداری کند. ( فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به کلاهبرداری شود.

معنی کلمه کلاهبردار در فرهنگ معین

( ~ . بَ )(ص فا. )حقه باز، شارلاتان .

معنی کلمه کلاهبردار در فرهنگ عمید

۱. کلاه بردارنده.
۲. [مجاز] کسی که به فریب و خدعه مال دیگران را بگیرد.

معنی کلمه کلاهبردار در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - آنکه بفریب مال و پول دیگران را بگیرد حقه باز . ۲ - کسی که کلاهبرداری کند .

معنی کلمه کلاهبردار در دانشنامه عمومی

کلاهبردار (فیلم ۱۹۹۷). کلاهبردار ( فرانسوی: Rien ne va plus ) فیلمی جنایی به کارگردانی کلود شابرول است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به ایزابل هوپر، میشل سرو، و فرانسوا کلوزه اشاره کرد.
کلاهبردار (فیلم ۲۰۱۰). کلاهبردار یک تریلر بالیوودی است که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و بازیگران اصلی آن عمران هاشمی و نها شرما هستند. این فیلم به کارگردانی مهیط سوری و تهیه کنندگین موکش بات در ۸ اکتبر ۲۰۱۰ اکران شد. این فیلم براساس حملات نژادپرستانه به دانشجویان هندی در استرالیا و آفریقای جنوبی در بین سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ ساخته شده است.
• عمران هاشمی در نقش جی دیکسیت/سورج باردواج
• نها شرما در نقش سوهانی
• آرجون باجوا در نقش سمرت
• مشهور امروهی در نقش گلدی
• کوین داو در نقش رومی لتی
• شلا آلن در نقش نیکول «نیکی»
• فرانسیس چولر در نقش راسل
• اسملی سوری در نقش شینا
• الن دیویدسون در نقش دیوید
موسیقی فیلم توسط پریتام ساخته شده و در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. متن ترانه ها توسط کومار نوشته شده است بجز ترانه «کلاً» که توسط بابال سروده شده.
کلاهبردار (فیلم ۲۰۱۰ کانادایی). کلاهبردار ( به انگلیسی: The Con Artist ) فیلمی محصول سال ۲۰۱۰ و به کارگردانی ریسا برامون گارسیا است. در این فیلم بازیگرانی همچون روسیف ساترلند، ربکا رومین، دونالد ساترلند، سارا رومر، راسل پیترز، کوری لی و پدرو میگوئل آرسی ایفای نقش کرده اند.
معنی کلمه کلاهبردار در فرهنگ معین

معنی کلمه کلاهبردار در ویکی واژه

حقه باز، شارلاتان.

جملاتی از کاربرد کلمه کلاهبردار

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به کلاهبردار اشاره کرد.
«جیک ویگ» ( بارنز ) یک کلاهبردار حرفه ای است که تصمیم دارد به زودی بزرگترین کلاهبرداری عمرش را انجام دهد، که از طرفی هم برای انتقام مرگ دوستش است، اما...