کلاسه

معنی کلمه کلاسه در لغت نامه دهخدا

کلاسه. [ ک َ س َ / س ِ ] ( اِ ) نام جانوری. ( فرهنگ رشیدی ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ).
کلاسه. [ ک ِ س َ / س ِ ] ( اِ ) مأخوذ از کِلس و بمعنی چونه و آهک و گچ ، چنانکه در کنزآمده. پس معنی کلاسه آنچه از چونه ساخته باشند چنانکه حباله بمعنی دام که از حبل ساخته می شود. ( غیاث ).
و رجوع به ماده بعد شود.
کلاسه. [ ک َ / ک ُ س َ / س ِ ] ( اِخ ) نام جایی و مقامی است. ( برهان ) ( فرهنگ جهانگیری ). موضعی است در دمشق. ( حاشیه برهان چ معین ). نام موضعی. ( فرهنگ رشیدی ) ( انجمن آرا ) : یکی از صلحای لبنان که مقامات او دردیار عرب مذکور بود و کرامات مشهور به جامع دمشق درآمد و بر کنار برکه کلاسه طهارت همی ساخت. ( گلستان چ فروغی چ 1319 ص 59 ).... و به دمشق قبر العبدالصالح محمودبن زنگی ملک الشام و کذلک قبر صلاح الدین یوسف بن ایوب بالکلاسه فی الجامع . ( معجم البلدان ، ج 4 ص 80 ذیل دمشق الشام ). و کان هذا ابن الدهان المنجم یعرف بابی شجاع و یلقب بالثعیلب و هو بغدادی... یعتکف فی جامع دمشق اربعة اشهر و اکثر ولاجله عملت المقصورة التی بالکلاسه و له تصانیف کثیره . ( عیون الانباء ج 2 ص 182 ).

معنی کلمه کلاسه در فرهنگ معین

(کِ س ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - آن چه در رده ها یا طبقه های مشخص مرتب و دسته بندی شده باشد، رده بندی شده ، طبقه بندی . (فره ). ۲ - نمرة پشت پرونده .

معنی کلمه کلاسه در فرهنگ عمید

طبقه، شماره، رده.

معنی کلمه کلاسه در فرهنگ فارسی

طبقه بندی کردن، مرتب کردن، نمره پشت پرونده
ماخود از کلس و بمعنی چونه و آهک و گچ چنانکه در کنز آمده . پس معنی کلاسه آنچه ازچونه ساخته باشند چنانکه حباله بمعنی دام که از حبل ساخته می شود.

معنی کلمه کلاسه در ویکی واژه

آن چه در رده‌ها یا طبقه‌های مشخص مرتب و دسته بندی شده باشد، رده بندی شده، طبقه بندی. (فره)
نمرة پشت پرونده.

جملاتی از کاربرد کلمه کلاسه

دانشگاه علم و صنعت پیونگ یانگ که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، تنها دانشگاه بودجه خصوصی این کشور است. این یک مؤسسه سرمایه‌گذاری مشترک آموزش عالی است، که بیشتر مسیحیان انجیلی از کره جنوبی، چین و آمریکا تأسیس، تأمین اعتبار و اداره می‌شوند. در سال‌های اخیر به دلیل ممنوعیت سفر ایالات متحده، تعداد بیشتری از اروپایی‌ها بوده‌اند. هدف این دانشگاه ارائه آموزش با کیفیت با دیدگاه بین‌المللی است. کلیه کارکنان آموزشی غیر از کلاسهای خاص زبان آلمانی و چینی، استادان خارجی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. در سال ۲۰۱۹ تعداد ۶۳۸ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت نام کرده‌است.
بعضی از اعمال اتحادیه ضد افترا در جهت جدایی دین از حکومت است. اتحادیه ضد افترا اعتقاد دارد که چون نظریه آفرینش و طراحی هوشمند نظرات مذهبی هستند نباید توسط حکومت در کلاسهای درس مطرح شوند. همچنین اتحادیه ضد افترا اعتقاد دارد که ده فرمان نباید در دادگاه‌ها، مدارس یا قسمتهای عمومی مورد نمایش قرار گیرد. اتحادیه ضد افترا مخالف تدریس انجیل در مدارس است.
بهمنیار در ۹ بهمن ۱۲۶۲ خورشیدی برابر با ۲۹ ربیع‌الاول ۱۳۰۱ قمری برابر با ۲۸ ژانویه ۱۸۸۴ میلادی در خانواده‌ای مذهبی در کرمان متولد شد. تحصیلات ابتدایی را نزد پدر خود، آقا محمدعلی، معروف به معلم که مردی ادیب و فاضل بود و در علوم عربی و ادب، ریاضی و نجوم مهارت داشت، فراگرفت. وی از سن شانزده‌سالگی شروع به تدریس کرد و پس از مرگ پدر، حوزهٔ علمیه وی را به عهده گرفت و به کمک برادر بزرگ‌ترش، محمدجواد، آن را اداره کرد. در سال ۱۳۲۶ هجری قمری روش تدریس جدید را برگزید و در همان مدرسه پدر، مدرسه‌ای چهارکلاسه به نام «تربیت» تأسیس کرد که بعدها به نام مدرسه «سعادت» نامگذاری شد. چندی بعد در بم نیز مدرسه‌ای به نام «اسلامیه»، که پس از چندی به «عمادیه» تغییر نام داد، احداث کرد.
کلاس‌های آزاد وی جهت دانشجویان فلسفه و محققان و علاقه‌مندان مطالعه آزاد فلسفه اسلامی در انجمن حکمت و فلسفه برقرار بوده‌است. به غیر از کلاسهای دانشگاهی و آزاد، دینانی سلسله درس‌هایی با عنوان معرفت در شبکه چهار تلویزیون ایران داشت.
این روستا دارای مدرسه دبستانی ۵ کلاسه است.
خارج از ساختار رسمی مدارس و کلاسها که "آموزش اجتماعی" است. این آموزش شامل فعالیت‌های فوق برنامه، زندگی خانوادگی و دامنه روابط انسانی در جامعه کره شمالی است. به تأثیر محیط اجتماعی بر کودک در حال رشد و نقش آن در رشد شخصیت وی توجه می‌شود.