کشوی

معنی کلمه کشوی در فرهنگستان زبان و ادب

{drawer} [عمومی] نوعی گنجه شامل چند کشو

معنی کلمه کشوی در ویکی واژه

نوعی گنجه شامل چند کشو.

جملاتی از کاربرد کلمه کشوی

نیکوس هاردالالیاس، معاون وزیر حفاظت مدنی، در دهم اوت استعفای خود را انجام نداد. وی اظهار داشت: "استعفای همه مقامات دولتی در کشوی نخست وزیر است. مال من در بالای کشو است. دستگاه دولتی آنچه را که از نظر انسانی ممکن بود انجام داد. اما، البته، ما به چنین فاجعه‌ای راضی نیستیم. نخست وزیر شوکه شده‌است. همه ما باید از افرادی که جان خود را از دست داده‌اند عذرخواهی کنیم و ارزیابی می‌کنیم که آیا می‌توانیم کاری متفاوت انجام دهیم."
مواد مذاب پس از تولید و کف‌گیری از طریق راهگاه‌هایی که دارای انشعاب هستند، از کوره‌ی ذوب به بخش تجهیزات گلوله‌سازی انتقال می‌یابند. پس از عبور کردن از راهگاه با دمای ۱۱۵۰ درجه سانتی‌گراد به مرحله‌ی گلوله‌زنی وارد می‌شوند. در این مرحله با حرکت رفت و برگشتی و برخورد به صفحه‌ی کشویی بر روی دو استوانه‌ی شیار دار دوار مارپیچی با چرخش در خلاف جهت یکدیگر قرار می‌گیرند. به این مواد مذاب به اصطلاح لقمه می‌گویند که دارای وزن مشخصی هستند. خروجی شیارهای استوانه‌ای به صورت گلوله‌ای است به قطر حدودی ۱۹ تا ۲۵ میلی‌متر که وزن هر گلوله ۱۹ میلیمتری ۱۱ گرم است و نرخ تولید ماشین‌های گلوله زنی ۴٫۵ تن در روز می‌باشد.
ها منفی نیستند. چندین مقاله نیز مدل «پنجره کشویی» را مطرح گرده‌اند. در این مدل، تابع مورد نظربرای محاسبه بیش از یک پنجره با اندازه ثابت در جریان داده دارد. هنگامی که جریان داده پیشرفت کند، یک آیتم از انتهای این جریان حذف شده و یک آیتم جدید جای آن را می‌گیرد.
رپر گروه جی-یونیت، یانگ باک اسم اولین آلبوم خود را «مستقیم بیرون کشویل» قرار داد.
چون بمیرم گفت فرما تا مرا پاکشویی شوید ای بحر صفا
درهای خطی از جمله درهای کشویی اتوماتیک سنتی بوده و برای استفاده در هر مکانی که از فضای جانبی کافی برخوردار باشد، مناسب هستند.
کلید گنج سعادت ز موج می باشد نگین جم طلب از خاکشوی میخانه