کش و قوس

معنی کلمه کش و قوس در فرهنگ معین

(کِ شُ قُ ) [ فا - ع . ] (اِمر. ) (عا. ) پیچ و تاب .

معنی کلمه کش و قوس در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - پیچ و تاب . یا در کش و قوس کاری . در اثنای اشتغال بدان . ۲ - تمدد اعصاب و کشش اعضای بدن ( همچون کشیدن زه کمان ) خمیازه : سگ کش و قوسی کرد و رفت .

معنی کلمه کش و قوس در ویکی واژه

(عا.)
پیچ و تاب.

جملاتی از کاربرد کلمه کش و قوس

او در این مرحله مقابل کایل دیک آمریکایی قرار گرفت که ۳ مدال طلای جهان و مدال برنز المپیک را در کارنامه خود داشت. در این دیدار، پس از اینکه حریف در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی نگرفت، امامی در یک کش و قوس او را به بیرون از تشک برد تا وقت اول را با برتری ۲ بر ۰ به پایان برساند. در وقت دوم، یونس امامی بر روی زیر گیری حریف از تشک خارج شد و پس از آن نیز حریف او را تاباند که داوران به کایل دیک ۴ امتیاز دادند اما پس از اعتراض مربیان ایران، نتیجه تغییر کرد و ۱ امتیاز به دلیل بیرون رفتن امامی از تشک به کشتی گیر آمریکایی دادند و یک اخطار نیز به دلیل فرار از فن به امامی دادند تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. یونس امامی در نهایت با همان نتیجه ۲ بر ۲ و به دلیل گرفتن اخطار شکست خورده و راهی دیدار رده بندی شد.
وی اولین گل خود را برای استقلال در بازی مقابل صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی در هفته پنجم لیگ برتر به ثمر رساند و سرانجام در بهمن ۱۴۰۰ پس از کش و قوس‌های فراوان از باشگاه استقلال جدا و به باشگاه فوتبال گل‌گهر پیوست.
بعد از کش و قوس‌های فراوان در سال ۱۳۲۴ خورشیدی با مشارکت جهان‌شاه خان صمصام، پسر مرتضی‌قلی خان فرماندار شهرکرد شد، که تا به حال در بختیاری صورت نگرفته بود و قدرت بین دو خانواده ایلخانی و حاجی ایلخانی به صورت مشترک تقسیم شد.
پس از کش و قوس‌های فراوان، هیئت مدیرهٔ یاهو موافقت کرد تا هستهٔ اصلی کسب و کار یاهو در ازای دریافت ۴٫۶ میلیارد دلار در اختیار ورایزون قرار گیرد.
در روز ۲۱ مهر ۱۳۹۷سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، دولت با یکی از مهم‌ترین درخواست‌های کامیون‌داران موافقت کرد و در دویست‌ونهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، محاسبه کرایه بر پایه تن-کیلومتر تصویب شد.