کرونا
معنی کلمه کرونا در دانشنامه عمومی

کرونا

معنی کلمه کرونا در دانشنامه عمومی

کرونا (بازیکن فوتبال). کرونا ( انگلیسی: Corona؛ زادهٔ ۱۲ فوریهٔ ۱۹۸۱ ) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است.
از باشگاه هایی که در آن بازی کرده است می توان به باشگاه فوتبال رئال مادرید سی، باشگاه فوتبال رئال ساراگوسا، باشگاه فوتبال رئال مادرید، باشگاه فوتبال آلباسته بالومپیه، باشگاه فوتبال رئال مادرید کاستیا، باشگاه فوتبال بریزبن رور، و باشگاه فوتبال آلمریا اشاره کرد.
وی همچنین در تیم های ملی فوتبال زیر ۱۶ سال اسپانیا، زیر ۱۷ سال اسپانیا، زیر ۱۸ سال اسپانیا، زیر ۲۰ سال اسپانیا، و زیر ۲۱ سال اسپانیا بازی کرده است.
کرونا (برق). یکی از پدیده هایی که در ارتباط با تجهیزات برق دار به خصوص خطوط انتقال نیرو و تجهیزات فشار قوی مانند پلاسمای ناشی از تخلیه الکتریکی مطرح می شود، کرونا یا هاله است.
هنگامی که گرادیان ولتاژ در سطح یک هادی بیش از شدت دی الکتریک هوای اطراف هادی گردد، هوای اطراف هادی یونیزه می شود ( توجه داریم که شدت دی الکتریک هوا در شرایط دمای۲۵درجه سلسیوس و فشار جو ۳ کیلو ولت بر میلی متر می باشد ) حال اگر گرادیان ولتاژ بیش از۳ کیلو ولت بر میلی متر گردد با پدیده کرونا مواجه خواهیم شد[ نیازمند منبع] و میدان الکتریکی در نزدیکی ماده رسانا می تواند به حدی متمرکز شود که هوای مجاور خود را یونیزه نماید. این مسئله می تواند منجر به تخلیه جزئی انرژی الکتریکی شود، که به آن کرونا می گویند.
پدیده کرونا در اطراف خطوط فشار قوی که جریان متناوب دارند باعث مقداری تلفات الکتریکی و در شدیدترین حالت منجر به قوس الکتریکی و تخلیه کامل می شود.
یکی دیگر از مواقعی که کرونا به وجود می آید، در تیوب تخلیه الکتریکی کم فشار بااختلاف پتانسیل شدید، برای تولید پلاسما است. در این حالت گاز قبل از شکست الکتریکی کامل، کرونا را تجربه خواهد کرد؛ این پدیده تنها در مکان هایی که میدان الکتریکی متمرکز شده است ( مانند خراش ها، نقاط تیز و … ) رخ خواهد داد و گاز در اطراف این مکان ها هادی گشته و هاله را تشکیل می دهد. این پدیده را به نام تخلیه تک قطبی نیز می شناسند.
مهم ترین علامت آن به وجود آمدن هاله ای نورانی اطراف خطوط فشار قوی است. کرونا در واقع یونیزه شدن نیتروژن هوا است و علت وجود تلفات انرژی ایجاد نور و حرارت در اطراف سطح هادی است. نشانه های کرونا شامل نور که بسته به شدت کرونا طول موج آن از مادون قرمز تا ماورای بنفش تغییر می کند. نشانه های دیگر صدای جرقه های کوچک الکتریکی و تشکیل گاز ازن ( که بوی آن در محیط اطراف قابل تشخیص است ) و به وجود آمدن اسید نیتریک در اثر ترکیب نیتروژن جدا شده از هوا با رطوبت موجود در هوا است که به صورت گرد سفید اطراف سیم ها نمایان می گردد.
تعریف کرونا:
تخلیه الکتریکی ایجاد شده به علت افزایش چگالی میدان الکتریکی، کرونا نام دارد. در حالی که این تعریف بسیار کلی است و انواع پدیده کرونا را شامل می شود.
ولتاژ بحرانی
گرادیان ولتاژی که سبب شکست الکتریکی در عایق شده و به ازای آن، عایق خاصیت دی الکتریک خود را از دست می دهد، گرادیان ولتاژ بحرانی نامیده می شود. همچنین ولتاژی را که سبب ایجاد این گرادیان بحرانی می شود ولتاژ بحرانی می نامند.
کرونا (فیلم). کرونا ( انگلیسی: Corona ) یک فیلم مهیج و درام به کارگردانی مصطفی کشوری است. این فیلم اولین فیلم در دوران دنیاگیری کروناویروس است که فیلم برداری شده در مورد این ویروس کرونا است.
داستان فیلم در مورد حضور تعدادی از همسایگان یک ساختمان در آسانسور و دردوران همه گیری ویروس کرونا است.
کرونا (کمیک). کرونا ( به انگلیسی: Krona ) یک شخصیت خیالی در کتاب های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی سی کامیکس است. شخصیت کرونا توسط نویسنده جان بروم و طراح گیل کین خلق شده است که برای اولین بار در شمارهٔ ۴۰ از دومین نسخه مجموعه گرین لانترن ( اکتبر ۱۹۶۵ ) حضور پیدا کرد.
حدود ۱۰ میلیارد سال پیش، کرونا به عنوان یکی از اعضای نژاد باستانی به شمار می رفت که در سیارهٔ مالتوس زندگی می کرد. به عنوان یک مالتوسی، او تقریباً نامیرا و آسیب ناپذیر بود و از قدرت های بسیار وسیع دورکاری ذهن برخوردار بود. او غرق در پیدا کردن منشأ پیدایش و راز خلقت جهان بود و به شدت برای رسیدن به این هدف تلاش می کرد. کرونا ماشینی خلق کرد که قادر به ایجاد حفره زمانی بود و لحظهٔ خلقت را به خودی خود به او نشان می داد. او همچنین نمونه اولیه دستکشی را خلق کرد که از قدرت خودلگامی نور سبز استفاده می نمود. این فناوری بعدها برای ایجاد حلقهٔ قدرت گرین لانترن بکار گرفته شد. کرونا دست آفرینش را به هنگام قرار دادن ذره ای که بعدها تبدیل به تمام کیهان می شد، نگاه می کرد.
اما دستگاه بلافاصله منفجر شد و تمامی جهان در هم شکست و سبب خلق فرضیه چندجهانی ( مولتیورس ) به عنوان دنیایی باز خلق شده گردید که به تعداد نامحدودی از جهان های موازی تبدیل شد. این عمل کرونا چندین عواقب ناخوشایند را دربرداشت، و باعث زاده شدن شیطان در سراسر جهان، و موجب نفرت و خشونت شد. این واقعه همچنین باعث خلق تعداد نامعلومی نسخه از دنیای خود کرونا گردید. در همین زمان جهان پادماده نیز به وجود آمد که سبب رها شدن شر در جهان هستی شد؛ در نتیجه شخصیت هایی همانند مانیتور و آنتی - مانیتور زاده شدند.
مالتوس ها برای مجازات کرونا، شکل ظاهری او را به انرژی تجزیه شده کاهش دادند تا بدون هیچ آسیبی و تا ابد از میان فرضیه چندجهانی سفر کند. سپس برای کفاره گناهان کرونا، مالتوس ها قسم خوردند که نیرویی برای خیر خلق کنند. در نهایت آن ها به عنوان نگهبانان جهان، خالقان من هانترها و بعدها مؤسس سپاه گرین لانترن شناخته شدند.
کرونا سپس به وسیلهٔ نیروی عرفانی حلقه آلن اسکات به حالت فیزیکی خود بازگشت، اما یکبار دیگر توسط نگهبانان تبدیل به شکل اولیه انرژی خود شد. در نهایت کرونا با کمک نکرون به شکل اصلی خود بازگشت.
کرونا دارای هوش و عقلی عالی رتبه است، اما غرور، بی صبری، تندخویی، و از همه مهمتر تشنگی سیری ناپذیر او برای کسب دانش بر او چیره شده است. او بدون هیچ تردیدی وجود خود را به خطر انداخته و جهان ها را نابود ساخته تا فرصتی برای به دست آوردن بینش عمیق تر داشته باشد.
معنی کلمه کرونا در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه کرونا

معنی کلمه کرونا در ویکی واژه

کرونا ویروس، از مجموعه کروناویرید، به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه کرونا

در حال حاضر اقتصاد آسیا تحت تأثیر بیماری همه گیر کرونا که در استان هوبئی شهر ووهان چین برای اولین بار دیده شد، اقتصاد چین اولین انقباض خود را در دوران پس از مائو در نتیجه بیماری همه گیر کوید۱۹ یا همان کرونا تجربه کرد. ایران پس از چین از نظر میزان مرگ و میر آسیب دیده‌ترین کشور آسیا است، نگرانی از سقوط اقتصادی پس از گسترش تحریم‌های آمریکا علیه چین در دوران دولت ترامپ نگرانی‌های امروز اقتصاد چین را بیشتر کرده‌است.
یکی از سناتورهای فیلیپینی به نام تیتو سوتو، در یک جلسه سنائی در فوریه ۲۰۲۰ سنا در فیلم ویدیوی توطئه ای بیوسلاح ایفای نقش کرد و اظهار داشت که ویروس کرونا نوعی جنگ بیولوژیکی است که علیه چین انجام می‌شود.
احمد گل‌محمدی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در تهران درگذشت.
در ۲۴ نوامبر سال ۲۰۲۰، فیلمبرداری متوقف شد زیرا تست کرونای یکی از بازیگران مثبت شد.
احضار: شیطان مرا وادار کرد، در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۴ خرداد ۱۴۰۰) توسط برادران وارنر در آمریکا منتشر شد. به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و تأثیر آن بر روی وضعیت سینما، تاریخ اکران این فیلم که در اصل قرار بود در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۱ شهریور ۱۳۹۹) باشد برای چندین ماه به تعویق افتاد. انتشار فیلم همچنین با پخش همزمان یک‌ماهه توسط سرویس پخش جریانی اچ‌بی‌او مکس، از تاریخ مذکور، آغاز شد.