کردیت

معنی کلمه کردیت در فرهنگ معین

(کِ رِ دِ ) [ فر. ] (اِ. ) اعتماد، اعتبار.

معنی کلمه کردیت در ویکی واژه

اعتماد، اعتبار.

جملاتی از کاربرد کلمه کردیت

در ۱۴ مارس ۲۰۰۶ نام آن را برای پنج سال به «ورزشگاه ایزی کردیت» تغییر دادند.
در سال ۱۹۹۲ وی دیگر نتوانست وام خود را پرداخت کند. به همین دلیل بانک کردیت لیونه مجبور به فروش شرکت آدیداس شد. اما با قیمت برآوردی در آن زمان، ارزش‌گذاری شرکت کمتر از سهام سهامداران این کارخانه بود. بانک دولتی مجبور شد به دلیل وضعیت بدهی تاپی را گزارش دهد. این در حالی بود که تاپی در آن زمان «وزیر امور شهری» فرانسه بود.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به لاندباوکردیت–کولناخو اشاره کرد.
همچنین بنابر گزارشی که مؤسسه کردیت سوئیس منتشر کرده‌است، میانگین دارایی هر فرد در ایران ۴٬۷۷۹ دلار آمریکا به‌ازای هر بزرگسال بالای ۱۸سال است که از این لحاظ در میان ۱۷۴ کشور مورد بررسی در سال ۲۰۱۸، در رتبه ۱۱۹ جهان قرار گرفته‌است.
در فوریه ۱۹۹۳، بانک کردیت لیونه، آدیداس را به روبرت لویی دریفوس که از دوستان برنارد تاپی بود، به قیمتی بسیار بیش از پیش‌بینی‌ها و قیمت گذاری‌ها فروخت. وی آدیداس را به قیمت ۴٫۴۸۵ میلیارد فرانک (معادل ۶۸۳٫۵۱۴ میلیون یورو) خریداری کرد، در حالی که این مبلغ ۲٫۸۵ میلیارد فرانک (معادل ۴۳۴٫۴۷۹ میلیون یورو) بیش از مبلغ وام برنارد بود. پس از این کارخانه تاپی که مالک آدیداس بود اعلام ورشکستگی کرد.
سفیر ایران در صربستان و اکردیته در مونته ودیو ۱۳۸۸–۱۳۹۱
سفیر ایران در بلژیک اتحادیه اروپا و اکردیته لوگزمبورگ ۱۳۷۸–۱۳۸۳
سفیر ایران در فرانسه و اکردیته در موناکو ۱۳۹۶–۱۳۹۷
و گفت: کسانی که بیش از شما بوده اند قدر آن نامه دانسته اند که از حق به ایشان رسید. به شب تامل کردندی، و به روز کار بدان کردند ی. و شما درس کردید و بدان عمل نکردیت. اعراب و حروف درست کردید و بدان بارنامه دنیا می‌سازیت.
با هدف توسعه فعالیت شرکت آلومینیوم المهدی، از سال ۱۳۸۵ عملیات اجرایی احداث مجتمع طرح هرمزال در مجاورت این شرکت آغاز شد. این طرح با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و وامی به مبلغ ۲۷۰میلیون یورو از بانک یونی کردیت ایتالیا در سال ۱۳۸۸خاتمه یافت. این طرح در سال‌های بعد در شرکت آلومینیوم المهدی ادغام شد.