کرال

معنی کلمه کرال در لغت نامه دهخدا

کرال. [ ] ( اِخ ) شهرکی است با کشت و برز بسیار [ به ماوراءالنهر ] نزدیک غزک ، خیرال ، ورذول ، کبریه ، بغوزانک و از آنجا اسب خیزد. ( از حدود العالم ).

معنی کلمه کرال در فرهنگ معین

(کِ ) [ انگ . ] (اِ. ) نوعی شنا که به پشت یا سینه روی آب می خوابند و دست ها را از بالای سر در آب فرو می برند.

معنی کلمه کرال در فرهنگ عمید

سریع ترین نوع شنا که به پشت یا سینه صورت می گیرد و شناگر دست ها را از بالای سر در آب فرومی برد.

معنی کلمه کرال در فرهنگ فارسی

نوعی ازشناکه به پشت یاسینه صورت میگیردوسریعترین نوع شنااست وشناگردستهاراازبالای سردر آب فرومیبرد

معنی کلمه کرال در فرهنگستان زبان و ادب

{chorale} [موسیقی] نوعی آواز و سرود جمعی در کلیسای پروتستان

معنی کلمه کرال در ویکی واژه

نوعی شنا که به پشت یا سینه روی آب می‌خوابند و دست‌ها را از بالای سر در آب فرو می‌برند.

جملاتی از کاربرد کلمه کرال

این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی در سال ۲۰۱۸ و جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کرالا در سال ۲۰۱۸ را نیز دریافت کند. همچنین اتاق تاریک تنها نماینده ایران در جشنواره فیلم بلگراد در سال ۲۰۱۹ بود.
تائه فی الغی قد ضل الطریق قط من سکرالهوی لا یستفیق
دادگاه عالی هند در ژانویه ۲۰۲۱ اجرای «قوانین مزرعه» را متوقف نمود. رهبران کشاورزان از دستور توقف که در حال اجرا است استقبال کردند.یک کمیته از طرف دیوان عالی هند، گزارش محرمانه خود را به دادگاه ارائه کرده‌است. شش دولت ایالتی شامل: کرالا، پنجاب، چاتیسگر، راجستان، دهلی و بنگال غربی، قطعنامه‌هایی را علیه «قوانین مزرعه» تصویب کردند، سه ایالت پنجاب، چاتیسگر و راجستان ولوایح متقابلی را نیز به مجامع ایالتی خود ارائه دادند. اما هیچ‌ یک از این قوانین متقابل ایالتی به تصویب نرسید.
منطقه هرادتس کرالووه ۴٬۷۵۸٫۵۴ کیلومترمربع مساحت و ۵۵۱٬۶۸۹ نفر جمعیت دارد.
و رسول را (ص) پرسیدند که، از کارها چه فاضلتر؟ گفت، آن که بمیری و زبان تو تر بود به ذکر حق تعالی»، و گفت، «آگاه نکنم شما را از بهترین اعمال شما و پذیرفته ترین نزدیک پادشاه جل جلاله، و بزرگترین درجات شما و آنچه بهتر است از زر و سیم به صدقه دادن و بهتر است از جهاد کردن به دشمنان خدای، اگرچه گردن های، شما بزنند و شما گردنهای ایشان بزنید؟» گفتند، «آن چیست یا رسول الله؟» گفت، «ذکرالله» یعنی یاد کرد حق تعالی. و گفت حق تعالی می گوید، « هرکه ذکر من وی را از دعا مشغول کند، عطای وی نزدیک من بزرگتر و فاضلتر از عطای سایلان باشد» و گفت، «ذکر خدای تعالی در میان غافلان چون زنده است در میان مردگان و چون درخت سبز است در میان گیاه خشک و چون غازی است که به جنگ بایستد میان گریختگان» و معذبن جبل، رضی الله عنه، می گوید که اهل بهشت بر هیچ چیز حسرت نخورند مگر بر یک ساعت که در دنیا بر ایشان گذشته باشد که ذکر حق تعالی نکرده باشند.
ازتر و خشک جهان دستم اگر کوتاه است شکرالله لب خشک و مژه تر دارم
گروه‌های دیگری مثل اهل‌القرآن و منکرالحدیث نیز جزء اصلاح‌گران دینی طبقه‌بندی می‌شوند.
مردی دیگری را پرسید: آیا مومنی؟ گفت: اگر غرضت این آیه است که: «امنا بالله و ما انزل علینا» بلی، اما اگر این آیه را مراد داری «انما المؤمنون الذین اذا ذکرالله و جلت قلوبهم » نیک ندانم.
آن که بازار دنیا وی را از بازار آخرت بازندارد و بازار آخرت مسجدهاست که خدای تعالی می گوید، « لاتلهکم اموالکم و لا اولادکم عن ذکرالله » می گوید، « بیدار باشید تا مشغله تجارت شما را از ذکر حق تعالی بازندارد »، آنگاه زیان کنید.