کتره

معنی کلمه کتره در لغت نامه دهخدا

( کترة ) کترة. [ ک َ رَ ] ( ع اِ ) کوهان بلند. ( از اقرب الموارد ). کوهان بلند شتر. ( ناظم الاطباء ). کتر [ ک َ / ک ِ ]. ( منتهی الارب ). رجوع به کِتر و کَتر شود. || قطعه ای از کوهان. ( اقرب الموارد ). کَتر. ( منتهی الارب ). رجوع به کَتَر شود.
کتره. [ ک َ رَ / رِ ] ( ص ) به معنی پاره پاره و دریده است. ( آنندراج ). پاره پاره و ژنده. ( اوبهی ). و با قطره در لفظ و معنی انسب است چه قطره نیز پاره است و یحتمل قطره معرب کتره باشد. ( آنندراج ). و نیز در این معنی شاید مصحف لتره باشد. رجوع به لتره و رجوع به کتره کردن شود. || سخنان بی معنی و بی ترتیب که با هم ربطی ندارند. ( آنندراج ). بی معنی ( سخن ). بی ترتیب. ( فرهنگ فارسی معین ). گتره. رجوع به گتره و نیز رجوع به کتره ای شود.
کتره. [ ک َ ت َ رَ / رِ ] ( اِ ) ( در تداول مردم گیلان ) کفگیر چوبی. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه کتره در فرهنگ معین

(کَ رِ یا رَ ) (ص . ) پاره پاره ، دریده .
( ~ . )(ص . ) (عا. ) بی معنی ، بی تربیت .

معنی کلمه کتره در فرهنگ عمید

۱. پاره، دریده.
۲. یاوه و بی معنی.

معنی کلمه کتره در فرهنگ فارسی

پاره، دریده، به معنی سخن یاوه وبی معنی هم میگویند
( صفت ) بی معنی ( سخن ) بی ترتیب
در تداول مردم گیلان کفگیر چوبی

معنی کلمه کتره در ویکی واژه

(عا.)
پاره پاره، دریده.
بی معنی، بی تربیت.

جملاتی از کاربرد کلمه کتره

مونتگومری طوری نوشته که خواننده را به طرف خود می‌کشد و اجازه می‌دهد تا خواننده به آسانی با کاراکترها هم‌ذات‌پنداری کند. شرح وقایع آن او را کمی خشن در مورد دیگران نشان می‌دهد، با این حال این رفتار یک نوع شیرینی دارد و این رفتار ناشی از تربیت یتیم‌خانه است. داستان طوری نوشته شده که خواننده می‌خواهد آن در کارهایش موفق شود. آن قادر است احساسات بسیاری از خوانندگان را تحریک کند و به دست بگیرد.
بعد از اینکه مجموعه ویکتوریوس در فوریه سال ۲۰۱۳ پایان یافت، در همان زمان نیکلودین تصمیم گرفت مجموعه دیگری به اسم سم و کت بسازد که ادامه مجموعه‌های ویکتوریوس و ای کارلی بود و با دو تا از کاراکترهای این مجموعه‌ها یعنی کت ولنتاین (با بازی گراندِی) و سم پاکت (با بازی جنت مک‌کوردی) ساخته شده بود.
وصف رخت کمال چو آورد در میان گفت از همه نکوتر و باریکتره سخن
اربان رین دارای حالت‌های تک‌نفره و چندنفره اکشن با حریفان متعدد شامل هوش مصنوعی و شخصیت‌های کنترل شده توسط انسان در یک صفحه نمایش است که همزمان با هم مبارزه می‌کنند. شخصیت‌ها می‌توانند در محیط حرکت کنند، اسلحه‌ها را بردارند، اشیاء را پرتاب کنند، به شرکای هوش مصنوعی دستورالعمل بدهند، و حرکاتی را روی چندین حریف انجام دهند. اگرچه کاراکترها کمبوهای ترکیبی بهینه‌ای دارند، اما اکثر کمبوها با سه فشار دکمه حمله شروع می‌شوند که سومین آن‌ها حریف را فریب می‌دهد. سپس بازیکن می‌تواند یک برخورد هوایی، حرکت ویژه، به سادگی ادامه ترکیب یا فرار برای برداشتن یک سلاح یا تغییر موقعیت را انتخاب کند.