کاهش تقاضا

معنی کلمه کاهش تقاضا در فرهنگستان زبان و ادب

{demand reduction} [اعتیاد] اقداماتی که برای کاهش تمایل عمومی به مصرف مواد غیرمجاز انجام می شود

معنی کلمه کاهش تقاضا در ویکی واژه

اقداماتی که برای کاهش تمایل عمومی به مصرف مواد غیرمجاز انجام می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه کاهش تقاضا

معمولا برافروختگی قبل از رشد اقتصادی پایین اتفاق می‌افتد. تورم افزایش تقاضا درشرایطی ایجاد می‌شود که تأمین کنندگان تلاش می‌کنند تقاضای اضافی را که با خروج از محدودیت‌های تولید برآورده نمی‌شود، سرمایه‌گذاری کنند. این قیمت‌های بالا تمایل به کاهش تقاضای کل و صادرات (با توجه به اینکه که کالاها و خدمات در خارج از کشور گران می‌شوند) را افزایش می‌دهد و باعث کاهش مصرف می‌شود. بانکهای مرکزی معمولا در جواب به افزایش فشارهای تورمی،که باعث کم شدن هزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود سیاست‌های پولی را تشدید می‌کنند که در کنار کاهش مصرف، می‌تواند منجر به رکود اقتصادی شود.
ثروت حقیقی توسط آرتور سیسیل پیگو به عنوان مجموع عرضه پول و اوراق قرضه دولتی تقسیم شده براساس سطح قیمت تعریف شده‌است. او استدلال کرد که نظریه عمومی کینز در تعیین نکردن پیوندی از «تعادل واقعی» به مصرف جاری ناقص است و گنجاندن چنین اثر ثروتی باعث می‌شود بیشتر از آنچه که کینز پیش‌بینی کرده بود، اقتصاد برای کاهش تقاضای کل «خود کنترلی» کند. از آنجا که این اثر ناشی از تغییراتی در «تعادل واقعی» است، این نقد کینزیالیسم نیز اثر تعادل واقعی خوانده می‌شود.
به دنبال دنیاگیری کووید-۱۹ و کاهش تقاضای نفت در جهان، آرامکو در گزارشی در اوت ۲۰۲۰ اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۳٫۴ درصد کاهش یافته و این رقم بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده‌است. بر پایه این گزارش، سود خالص آرامکوی سعودی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۶٫۶ میلیارد دلار رسیده‌است؛ این رقم در همان بازه زمانی سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۳ میلیارد دلار بود.
کاهش تقاضای زیرکونیوم در روسیه به دلیل غیرنظامی سازی هسته ای پس از پایان جنگ سرد منجر به تولید عجیب و غریب اقلام زیرکونیوم خانگی مانند شیشه شات ودکا شد که در تصویر نشان داده شده‌است.
ترکیبی از تبلیغ نامطلوب و اختلال در بازارهای ارز، منجر به کاهش چشمگیر مصرف و تقاضای در ای گلد شد. در حالی که در شرایط عادی کاهش تقاضا موجب کاهش عرضه می‌شود (بدون تأثیر بر نرخ ارز) این ترکیب باعث شد که کاربران ای گلد قادر به مبادله طلائی الکترونیکی خود با پول‌های قراردادی نباشند و و هر گیرنده بالقوه را از پذیرش پرداخت در ای گلد برحذر می‌داشت.
نگرانی‌ها در مورد احتمال کاهش تقاضای جهانی برای مواد نفتی در ماه‌های آینده باعث شد تا در معاملات بازارهای نفتی آسیا، بهای نفت خام شدیدا سقوط کند و به پائین‌ترین سطح از ماه اوت سال ۲۰۰۷ میلادی تنزل یابد. همچنین در معاملات روز پنجشنبه در بورس توکیو، شاخص بهای سهام بیش از ۱۰ درصد نزول کرد و شاخص بورس نیویورک نیز در حدود ۸ درصد تنزل ارزش را تجربه کرد که بالاترین میزان تنزل یک روزه این شاخص طی بیست و یک سال گذشته بوده است. بی‌بی‌سی فارسی، نیویورک تایمز