کامپیوتر

معنی کلمه کامپیوتر در فرهنگ معین

(تِ ) [ انگ . ] (اِ. )دستگاه الکترونیکی که دارای حافظه ای با ظرفیت زیاد و امکانات پردازش بسیار سریع اطلاعات است ، رایانه (فره ).

معنی کلمه کامپیوتر در فرهنگ عمید

دستگاهی الکترونیکی دارای حافظه ای با حجم زیاد برای ذخیره سازی و پردازش سریع اطلاعات، انجام محاسبات، تنظیم، و کنترل ماشین آلات، رایانه.

معنی کلمه کامپیوتر در فرهنگ فارسی

کمپیوتر:نوعی ماشین حساب که مسائل غامض ریاضی رادراندک مدت حل میکندومحاسبات راخیلی دقیق وسریع انجام میدهد

معنی کلمه کامپیوتر در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:رایانه

معنی کلمه کامپیوتر در ویکی واژه

دستگاه الکترونیکی که دارای حافظه‌ای با ظرفیت زیاد و امکانات پردازش بسیار سریع اطلاعات است، رایانه (فره)
[kɒmpijuteɾ]، /کامپیوتِر/
از computer انگلیسی از compute + -er.
computer
رایانه

جملاتی از کاربرد کلمه کامپیوتر

اندازه پچ‌ها ممکن است از چند بایت به صدها مگابایت متفاوت باشد. بدین ترتیب، تغییرات قابل توجهی به معنای اندازه بزرگتر است، هرچند که این بستگی به این دارد که آیا پچ شامل تمام پرونده‌های یا تنها بخشی از پرونده‌ها را تغییر می‌دهد. به‌طور خاص، پچ‌ها زمانی که تغییرات داده‌های غیر برنامه‌ای مانند داده‌های گرافیکی و صوتی را اضافه یا جایگزین می‌کند، می‌توانند بسیار بزرگ شوند. چنین شرایطی معمولاً در پچ بازی‌های کامپیوتری رخ می‌دهد. در مقایسه با نصب اولیه نرم‌افزار، پچ‌ها معمولاً زیاد طول نمی‌کشند تا اعمال شوند.
کامپیوترهایی که تقریباً در فاصلهٔ نزدیک به هم هستند ممکن است که به‌طور مستقیم با سیم‌هایی مابین کارت‌های واسط شان به هم متصل شده باشند.
این سیارک به نام جان آتاناسف از پیشگامان کامپیوتر نام‌گذاری شده است.
بالا رفتن قیمت بیت کوین را می‌توان نمونه‌ای از نظریه احمق‌تر از من دانست. به نظر نمی‌رسد که ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی داشته باشند (در این مورد اختلاف نظر وجود دارد). این ارز که مقادیر زیادی انرژی نیز در فرایند تولید آن مصرف می‌شود در نهایت چیزی جز چند خط کد در کامپیوتر نیست. نسیم طالب نویسنده و تحلیلگر ریسک و استاد دانشگاه پلی‌تکنیک نیویورک و دانشگاه آکسفورد، معتقد است بیت کوین کاملاً بی‌ارزش است.
شبکه محلی یا کامپیوتر به خط اینترنت سیمی با سرعت بالا