کاملیا
معنی کلمه کاملیا در لغت نامه دهخدا

کاملیا

معنی کلمه کاملیا در لغت نامه دهخدا

کاملیا. [ م ِ ] ( اِ ) قسمی گل. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه کاملیا در فرهنگ معین

(مِ ) [ فر. ] (اِ. ) درختچه ای است زینتی از خانوادة چای که جزو تیرة پنیرک می باشد. برگ هایش بیضی و شبیه برگ چای است و گل هایش خوش رنگ و زیبا است . در حدود ۱۴ گونه از این گیاه شناخته شده که در جنوب و مشرق آسیا به فراوانی کشت می شوند. این گیاه همیشه سبز است

معنی کلمه کاملیا در فرهنگ عمید

درختچه ای زینتی و همیشه سبز از خانوادۀ چای با برگ های بیضی شکل و گل های سفید یا صورتی که در بهار می شکند.

معنی کلمه کاملیا در فرهنگ فارسی

( اسم ) درختچه ایست زینتی از خانواد. چای که جزو تیر. پنیرک میباشد . برگها یش بیضی و شبیه برگ چای است و گلهایش خوشرنگ و زیبا است . در حدود ۱۴ گونه از این گیاه شناخته شده که در جنوب و مشرق آسیا بفراوانی کشت میشوند . این گیاه همیشه سبز است و گلهایش درشت و زیبا برنگها ی سفید یا صورتی و یا قرمز است . گون. ژاپنی این گیاه در سال ۱۷۴۹ م . باروپا برده شده و امروز در آنجا بخصوص در فرانسه و ایتالیا بفراوانی کشت و تربیت میشود کاملیه قاملیا .

معنی کلمه کاملیا در فرهنگ اسم ها

اسم: کاملیا (دختر) (فرانسوی) (تلفظ: kāmeliyā) (فارسی: کاملیا) (انگلیسی: kameliya)
معنی: درختچه ای زینتی همیشه سبز با گل های درشت و زیبا، ( فرانسوی، kamelia )، ( در گیاهی ) گلهای درشت و زیبا به رنگهای سفید و صورتی که در بهار ظاهر می شوند، درختچه ی زینتی و همیشه سبز این گل که از خانواده ی چای است و برگهای براق و بیضی شکل دارد، گلی درشت و زیبا به رنگ سفید و صورتی که در بهار ظاهر می شود

معنی کلمه کاملیا در دانشنامه عمومی

گل کاملیا ( نام علمی: Camellia sasanqua ) ، درختی از تیره ترنسترومیاسه ها[ v ۱] است که اگر در نارنجستان کاشته شود تا ۶ متر رشد می کند. از این گل گونه های زیادی به دست آمده برگ هایش دایمی و براق و گل هایش برنگ قرمز - سفید - صورتی - ابلق یا راه راه نیمه پرپر است که فصل زمستان باز می شود. گل کاملیا را در نواحی مرطوب و گرم مانند رشت و مازندران به خوبی می توان در هوای آزاد کاشت ولی در نواحی معتدل سرد جزو گل های گلدانی است.
↑ Ternstroemiacees
کاملیا (بازیگر). کاملیا ( انگلیسی: Camelia; ۱۳ دسامبر ۱۹۱۹ – ۳۱ اوت ۱۹۵۰ ) هنرپیشه، و بازیگر سینما اهل مصر بود. او در اسکندریه مصر از پدری فرانسوی و مادری ایتالیایی متولد شد. استعداد او توسط مدیر یک مدرسه انگلیسی ( احمد سالم ) در اسکندریه کشف شد و در سال ۱۹۴۶ زمانی که ۱۷ سال داشت او را به دنیا معرفی کرد.
معنی کلمه کاملیا در فرهنگ معین
معنی کلمه کاملیا در فرهنگ عمید
معنی کلمه کاملیا در فرهنگ فارسی
معنی کلمه کاملیا در فرهنگ اسم ها
معنی کلمه کاملیا در دانشنامه عمومی

معنی کلمه کاملیا در دانشنامه آزاد فارسی

کامِلیا (camellia)
کامِلیا
کامِلیا
بوته ای زینتی و همیشه سبز، از خانوادۀ چای، با گل هایی شبیه گل سرخ. بسیاری از گونه های کاملیا ازجمله Camellia japonica و Camellia reticulata به اروپا، امریکا، و استرالیا وارد شده اند. کاملیا را به شکل بوتۀ زینتی وسیعاً کشت می کنند.

معنی کلمه کاملیا در ویکی واژه

درختچه‌ای است زینتی از خانوادة چای که جزو تیرة پنیرک می‌باشد. برگ‌هایش بیضی و شبیه برگ چای است و گل‌هایش خوش رنگ و زیبا
در حدود ۱۴ گونه از این گیاه شناخته شده که در جنوب و مشرق آسیا به فراوانی کشت می‌شوند. این گیاه همیشه سبز است و گل‌هایش درشت و زیبا و به رنگ‌های سفید یا صورتی و یا قرمز

جملاتی از کاربرد کلمه کاملیا

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به ویلیام تل، بت شکسته، و مادام کاملیا اشاره کرد.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است می‌توان به مادام کاملیا اشاره نمود.
رضا ضراب در مارس ۲۰۱۶ در جریان سفری تفریحی به آمریکا به دلیل نقض تحریم‌های ایران در شهر میامی دستگیر کرد. در مارس ۲۰۱۷ نیز مهمت هاکان آتیلا (مدیر پیشین بانک خلق) دستگیر شد. کاملیا جمشیدی و حسین نجف‌زاده (۲ ایرانی دیگر) نیز به همراه وی دستگیر شدند.
بعضی از شاگردانش، مثل، ورونیکا فونتنا، بعدها در ایتالیا به عنوان حکاک چوب درجه اول شناخته شد؛ کاترینا پپولی و ماریا النا پانزاچی نیز در بولونیا کارهای حرفه‌ای هنری انجام می‌دادند. کاملیا لانتری و لوکرتیا فرنی که در نقاشی‌های دینی با مقیاس بزرگ متخصص بودند. ورونیکا فرانچی، علاقه اش به موضوعات اساطیری بود. لوکرزیا اسکارپالیا یکی دیگر از شاگردانش بود. و آخرین آن‌ها گینورا کانتروفولی بود که در زمان حیات الیزابتا رغیب و دشمن او بود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است، می‌توان به نامه به بابا نوئل ۳، بدون پنهان‌کاری، مادام کاملیا، دارکوب، رانندگان جایگزین، خودِ زندگی، شمش‌سازان، سال‌های شیرین، ایمان سست، یک قلب گرم، جسم خارجی، به تاخت، روزها و شب‌ها، مادران، خیابان فرعی ۴، حوزه استحفاظی ۱۳، کاتین، نبرد ورشو ۱۹۲۰، چشم‌انداز بعد از نبرد، یانا و دوشیزگان ویلکو اشاره کرد.