کاملاً

کاملاً

معنی کلمه کاملاً در لغت نامه دهخدا

( کاملاً ) کاملاً. [ م ِ لَن ْ ] ( ع ق ) تماماً و همگی و سراسر و بی کسر و نقصان. ( ناظم الاطباء ).بطور کامل و بی نقص و عیب. بغایت. بالمره. بالکله.

معنی کلمه کاملاً در فرهنگ معین

( کاملاً ) (مِ لَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) به طور کامل ، تماماً.

معنی کلمه کاملاً در فرهنگ فارسی

تماما و همگی و سراسر

معنی کلمه کاملاً در دانشنامه عمومی

کاملا ( به لهستانی: Kamela ) یک روستا در لهستان است که در گمینا سومونگنو واقع شده است. کاملاً ۲۷۲ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه کاملاً در ویکی واژه

کاملا
به طور کامل، تماما، به‌خوبی.

جملاتی از کاربرد کلمه کاملاً

بحران آب در ایران به دلیل متفاوت بودن اقلیم و عدم توازن در بارندگی‌ها در تمام نواحی آن یکسان نبوده‌است؛ به گونه ای که شرایط آبی برخی نواحی مساعد و شرایط برخی دیگر گاهی در طول تاریخ به‌شدت وخیم شده‌است. شرق و جنوب کشور ایران گاهی ممکن بوده‌است که کاملاً خالی از سکنه شود و تمدن ایران در مناطق مرکزی و جنوب آن به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی در معرض تهدید بوده‌است به قسمی که تنها دامنهٔ شمالی البرز در این حوزهٔ تمدنی از آسیب خشکسالی به خوبی مصون بوده‌است، چراکه دو استان شمالی کشور ایران و استان‌های غرب زاگرس از این قضیه ایمن هستند.
چون دیگر روز بود جبله آمد بزریق و گفت: کجا شد آن یار تو کی وی ما را قرآن خواند. ویرا خواند و گفت ویرا: چیزی برخوان. وی برخواند، جبله بانگی بکرد بزور و نعرهٔ بزد، آن خواننده برجای بمرد. پس جبله گفت: واحد بواحد والبادی الظلم. یعنی یکی بیکی و آنک ابتدا کرد وی ظالم‌تر، او کاملاً هذا معناه.
اردوغان در دوره نخست‌وزیری خود چهره‌ای کاملاً متفاوت با دیدگاه دینی اش به نمایش گذاشت و از دیدگاه‌های خود دربارهٔ حجاب، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو عقب‌نشینی کرد. در اولین سفرش به آمریکا جایزه کمیته آمریکایی یهودیان به وی اهدا شد. او اولین فرد مسلمانی است که این جایزه را دریافت کرده‌است.