کالبدشناس

معنی کلمه کالبدشناس در فرهنگ عمید

متخصص تشریح، متخصص کالبدشناسی.

معنی کلمه کالبدشناس در فرهنگ فارسی

( صفت ) آنکه به تشریح عملی معرفت دارد عالم کالبد شناسی .

معنی کلمه کالبدشناس در فرهنگستان زبان و ادب

{anatomist} [پزشکی] متخصص کالبدشناسی

معنی کلمه کالبدشناس در ویکی واژه

متخصص کالبدشناسی.

جملاتی از کاربرد کلمه کالبدشناس

او معاصر جوان‌تر هروفیلوس و در آتن شاگرد مترودوروس خواهرزادهٴ ارسطو، و شاگرد خروسیپوس کهتر بود. به عنوان کالبدشناس و پزشک تالی هروفیلوس و به عنوان وظایف‌الاعضاشناس از او برتر بود. مسلماً او را باید مؤسس وظایف‌الاعضاشناسی به عنوان یک مبحث مستقل دانست. هم‌چنین او را باید بنیان‌گذار کالبدشناسی مقایسه‌ای و تشریح آسیب‌شناختی بدانیم. اراسیستراتوس به همراه هروفیلوس پزشک همراهش، مدرسه‌ی کالبدشناسی را در اسکندریه بنیان نهاد و در آن به تحقیق مشغول شد. همچنین او را یکی از بانیان تأسیس مدرسه‌‌ی طب در اسکندریه می‌دانند.
از جمله ترجمه‌های انتشاریافته از او، ماجراهای جاودان در فلسفه نوشته هنری توماس (۱۳۴۳)، مثلث قدرت جهانی نوشته کلوز مهنر (۱۳۵۱)، گورکی و لنین نوشته برترام ولف (۱۳۶۴)، کالبدشناسی قدرت نوشته جان کنت گالبرایت (۱۳۶۶)، بزرگان اقتصاد نوشتهٔ رابرت هایلبرونر (۱۳۷۰)، موج سوم دموکراسی در پایان سده بیستم نوشته ساموئل هانتینگتون (۱۳۷۳) و سرمایه‌داری در قرن بیست و یکم نوشتهٔ رابرت هایلبرونر (۱۳۷۶) است.
ادوارد درینکر کوپه (۲۸ ژوئیهٔ ۱۸۴۰ – ۱۲ آوریل ۱۸۹۷) یک دیرین‌شناس و کالبدشناس تطبیقی آمریکایی، و نیز خزنده‌شناس و آبزی‌شناس برجسته بود.