کافی نت
معنی کلمه کافی نت در فرهنگ معین

کافی نت

معنی کلمه کافی نت در فرهنگ معین

(نِ ) [ انگ . ] (اِ. ) مکانی عمومی برای استفاده از خدمات اینترنت ، ایمیل و مکالمة تلفنی با راه دور همراه با پذیرایی مختصر، نت سرا (فره ).

معنی کلمه کافی نت در دانشنامه عمومی

کافی نت یا نِت سرا ( به انگلیسی: Internet café ) مکانی عمومی برای استفاده از اینترنت می باشد که معمولاً به ازای ارائه خدمات اینترنتی از مشتریان، به ازاء هر ساعت استفاده، مبلغی دریافت می کند. با توجه به گسترش اینترنت در ایران و همچنین روی آوردن موسسات و مراکز اداری به ارائه خدمات الکترونیکی امروزه بسیاری از امور که قبلاً توسط شخص و به صورت سنتی انجام می شد در کافی نت و از طریق اینترنت انجام می شود.
اولین کافه آنلاین در کره جنوبی ایجاد شد و کافه الکترونیک نامیده می شد. این کافه روبروی دانشگاه هنگیک ( Hongik University ) در سال ۱۹۸۸ توسط Ahn Sang - Su و Keum Nuri در سئول ایجاد شد.
در ایران کارهایی مثل ثبت نام های کنکور و اعلام نتایج و حتی انتخاب رشته برای دانشگاه و ثبت اظهارنامه که از طریق اینترنت صورت می گیرد از جمله کارهایی است که در کافی نت انجام می شوند.

معنی کلمه کافی نت در دانشنامه آزاد فارسی

کافی نت (cybercafe)
مکانی (یک قهوه خانه مجازی) در اینترنت که عموماً برای مقاصد تفریحی کاربران یا بازی های رایانه ایمورد استفاده قرار می گیرد. در کافی نتاز طریق یک سیستم بولتن برد مبادرت به ارسال پیغاممی نمایند یا با یکدیگر گفت وگومی کنند.

معنی کلمه کافی نت در ویکی واژه

مکانی عمومی برای استفاده از خدمات اینترنت، ایمیل و مکالمة تلفنی با راه دور همراه با پذیرایی مختصر، نت سرا (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه کافی نت

از نظر تئوری، یک دستگاه ناشناخته مورد توجه قرار نمی‌گیرد، زیرا بسیاری از دستگاه‌های دیگر در حال استفاده هستند. این به‌طور کلی در واقعیت صدق نمی‌کند، به دلیل وجود سیستم‌هایی مانند کارنیور و اشلون، که می‌توانند ارتباطات را از طریق کل شبکه‌ها رصد کنند و این واقعیت که ممکن است انتهای انتها مانند گذشته کنترل شود. به عنوان مثال می‌توان به تلفن‌های همراه، کافی نت و … اشاره کرد.
استفاده از سیستم شخص ثالث از هر نوع (تلفن همراه، کافی نت) اغلب کاملاً ایمن است، اما اگر از آن سیستم برای دسترسی به مکان‌های شناخته شده (یک حساب ایمیل شناخته شده یا شخص ثالث) استفاده شود، ممکن است در انتهای آن لمس شود یا یادداشت شود، و این مزایای امنیتی را به دست می‌آورد. برخی از کشورها ثبت نام اجباری کاربران کافی نت را نیز اعمال می‌کنند.