کاسمو

معنی کلمه کاسمو در لغت نامه دهخدا

کاسمو. ( اِ ) رجوع به کاسموی شود.

معنی کلمه کاسمو در فرهنگ معین

(اِ. ) موی خوک ، موی زبر و خشن .

معنی کلمه کاسمو در فرهنگ عمید

١. موی خوک.
٢. موی زبر و خشن: چو کاسموی گیاهان او برهنه ز برگ / چو شاخ رنگ درختان او تهی از بار (فرخی: ۵۱ ).

جملاتی از کاربرد کلمه کاسمو

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال شیکاگو فایر و باشگاه فوتبال نیویورک کاسموس اشاره کرد.
روسکاسموس در سال ۱۹۹۲ و پس از فروپاشی شوروی سابق تأسیس شد و میراث‌دار برنامه‌های فضایی شوروی گردید.
چو کاسموی گیاهان او برهنه ز برگ چو شاخ رنگ درختان او تهی از بار
پله اولین بازی خود را برای کاسموس در ۱۵ ژوئن ۱۹۷۵ در مقابل دالاس تورنادو در استادیوم داونینگ انجام داد و در تساوی ۲–۲ یک گل به ثمر رساند. پله در را برای بسیاری از ستاره‌های دیگر برای بازی در آمریکای شمالی باز کرد. جورجیو کینالیا به دنبال او به کاسموس رفت، سپس فرانتس بکن باوئر و کارلوس آلبرتو هم‌تیمی سابقش در سانتوس. طی چند سال آینده بازیکنان دیگری از جمله یوهان کرایف، اوزه‌بیو، بابی مور، جورج بست و گوردون بنکس به لیگ آمریکای شمالی آمدند.
او تمام دوران فوتبال خود را در باشگاه برزیلی سانتوس بازی کرد و تنها در سال‌های آخر به آمریکا رفت تا برای نیویورک کاسموس بازی کند. بعد از بازنشستگی در ۱۹۷۷ او به عنوان شخصیتی ورزشی فعالیت کرده است و مدتی وزیر ورزش برزیل بوده است؛ و اولین بازیکنی است که از فیفا جایزهٔڽ افتخاری بهترین بازیکن جهان را دریافت کرده است؛ این اتفاق در سال ۲۰۱۴ میلادی رخ داد که در آن شب که مراسم اهدای توپ طلا بود به صورت افتخاری یک توپ طلا به پله نیز داده شد.
از ماه مه ۲۰۲۲، به‌طور میانگین هر ماهواره استارلینک کمتر از سه مانور جلوگیری از برخورد در ۶ ماه قبل انجام داده‌است. از تعداد ۶٫۸۷۳ مانور بیش از ۱٫۷۰۰ مانور برای جلوگیری از برخورد با زباله‌های کاسموس ۱۴۰۸ انجام شده‌است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال نیویورک کاسموس، باشگاه فوتبال کریفباس کریفیی ریه، باشگاه فوتبال واسان پالوسئورا، باشگاه فوتبال لوتسرن، باشگاه فوتبال قره‌باغ، و باشگاه فوتبال تیرانا اشاره کرد.