کارگیر

معنی کلمه کارگیر در لغت نامه دهخدا

کارگیر. ( اِ مرکب ) غار و سرداب و زیرزمینی و گنبد. || نوعی از پارچه درشت و ستبر. || سنگ محکم و ستون سنگی و استواری که در ساختن عمارت بکار میبرند.
- کارگیر بنا ؛ سنگی که بدان چیزی بنا میکنند. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه کارگیر در فرهنگ فارسی

غار و سرداب
( صفت اسم ) ۱ - کسی که بکاری می پردازد آنکه مباشر کاری شود . ۲ - سنگ محکم یا ستون سنگی استواری که در ساختن عمارت بکار برند . یا کار گیر بنا . سنگی محکم که بدان ساختمانی بنا کنند . ۳ - نوعی پارچ. درشت و ستبر . ۴ - سرداب زیر زمین . ۵ - غار کهف . ۶ - گنبد .

معنی کلمه کارگیر در ویکی واژه

کارگیر (جمع کارگیر‌ها)
در رایانه: به رایانه یا سامانه‌ای گفته می‌شود که از خدمات ارایه شده توسط رایانه‌ی دیگر (کارگزار)
استفاده می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه کارگیر

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از سرکوب «وحشیانه» مخالفان دولت ایران به وسیله حکومت این کشور انتقاد کرده‌است. وی هم‌چنین «شجاعت» تظاهرکنندگان ایرانی را تحسین کرد. هیلاری کلینتون با اشاره به موضع‌گیری دولت ایران در قبال رخدادهای منطقه گفت: «برای دنیا آشکار است که حکومت ایران شهروندان خود را از همان حقوق اولیه‌ای منع می‌کند که به کارگیری آن را در سایر مناطق خاورمیانه تشویق می‌کند». بی‌بی‌سی فارسی، دویچه‌وله فارسی، رادیو فردا
نیستی چون زن ره بازار گیر تنبلی بگذار و خود در کارگیر
در دهه ۱۹۹۰، به‌کارگیری اصطلاح «اخلاق اطلاعات» توسط بخشهای مختلف علوم کامپیوتر و اطلاعات در ایالات متحده آغاز شد.
روبینشتاین متخصص آخر بازی بود و به ویژه در به‌کارگیری رخها در پایان بازی مهارت داشت. او از نخستین شطرنج‌بازانی است که به اهمیت آخر بازی در انتخاب شیوهٔ گشایش واقف بود و آن را در بازیها به کار می‌بست. به گفته مفسرین روحیه کمالگرایی در بازیهای او وجود داشت.
فن و علم توسعه و به‌کارگیری قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی ملت، هنگام جنگ و صلح، به منظور تأمین حداکثر پشتیبانی از سیاستهای ملی و افزایش احتمال دستیابی به نتایج مطلوب برای کسب حداکثر پیروزی و حداقل شکست. هرگاه قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی، در جهت دستیابی به اهداف نظامی یک ملت به کار رود، استراتژی نظامی نامیده می‌شود به همین ترتیب برای هر یک از ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز می‌توان یک تعریف از استراتژی ارائه داد. راهبرد در معنای قدیمی خود به مفهوم به‌کارگیری همه امکانات کشور برای دست یافتن به هدف‌های نظامی بود، اما به تدریج استراتژی از بُعد نظامی محض، فاصله گرفت و در حال حاضر اهداف نظامی، بخشی از اهداف ملی یک کشور را تشکیل می‌دهد.
یکی زین کارگیران گفت می‌دان که بحرآباد دورست از نشابور
در دهه‌های گذشته مشکلات ناشی از ماهیت فرایندهای برق‌ریسی سبب شده بود که تجاری‌سازی نانوالیاف و ساخت دستگاه‌های صنعتی برق‌ریسی برای سالیان متمادی غیرممکن گردد. این در حالی است که در چند سال اخیر چندین شرکت آمریکایی و اروپایی موفق شده‌اند با به‌کارگیری تمهیداتی بر این مشکل فائق آیند.