کارور
معنی کلمه کارور در فرهنگستان زبان و ادب

کارور

معنی کلمه کارور در فرهنگستان زبان و ادب

{operator, opérateur (fr. )} [عمومی] شخص متصدی کار کردن با دستگاهی خاص

معنی کلمه کارور در دانشنامه عمومی

کارور (دهانه). کارور یک دهانه برخوردی در ماه است.
این دهانه ۲ دهانه اقماری دارد.
کارور (هند). کارور ( به انگلیسی: Karur ) یک زیستگاه انسانی در هند است که در ناحیه کارور واقع شده است.
کارور ۷۰٬۹۸۰ نفر جمعیت دارد و ۱۲۲ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه کارور در دانشنامه عمومی

معنی کلمه کارور در ویکی واژه

شخص متصدی کار کردن با دستگاهی خاص.

جملاتی از کاربرد کلمه کارور

فرد مورامارکو استاد دانشگاه سن دیه‌گو آمریکا در مقالهٔ «عشق در داستان‌های کارور» می‌نویسد:«اما شاهکار کارور در داستان‌های چند زوجی‌اش، بی‌تردید داستان وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چی حرف می‌زنیم است. این اثر آمیزه‌ای است از عناصر به‌کار رفته در سایر داستان‌ها که این بار با قدرت و شور بیش‌تری در داستان تنیده شده‌اند.»
چرخش در سراسر بیمارستان‌های آموزشی بر اساس محتوای بالینی و تعداد بیمار مطابق با خدمات بهداشتی متفاوت است. کارورزان از نزدیک در طول هر چرخش تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند. اتمام موفقیت آمیز دوره کارورزی منجر به اعطای مدرک عمومی به عنوان یک پزشکعمومی می‌شود.
هر دو مرد دیگر به‌واسطهٔ کتک‌های اسکارور به شدت زخمی شدند. مرگ دامر یک ساعت پس از اعزام او به بیمارستان اعلام شد و اندرسون نیز دو روز بعد و پس از خاموش کردن دستگاه‌های پشتیبان حیات توسط پزشکان درگذشت. اسکارور پس از کسب شایستگی کافی برای حضور در جلسهٔ محاکمه، برای قتل دامر و اندرسون به دو حبس ابد دیگر محکوم شد. باور بر این است که اسکارور، دامر و اندرسون را به این دلیل که هردو سفیدپوست بوده‌اند، و همچنین به‌دلیل قتل مردان سیاه‌پوست توسط دامر و چاقو زدن اندرسون به همسرش تا حد مرگ و سپس تلاش برای معرفی دو مرد سیاه‌پوست به‌عنوان عاملان حمله، به قتل رسانده‌است. از اسکارور نقل شده‌است که: «هیچ‌یک از کارهایی که سفیدپوست‌ها با سیاه‌پوستان می‌کنند، عادلانه نیست.»
سنگوارهٔ مشهوری از انسان‌های راست‌قامت، سنگوارهٔ انسان پکن است؛ نمونه‌های دیگری نیز در آسیا (به ویژه در اندونزی)، آفریقا، و اروپا یافت شده‌اند. امروزه بسیاری از دیرینه شناسان از واژهٔ انسان کارورز برای بخشی از این گونه که در خارج از قارهٔ آسیا می‌زیستند استفاده می‌کنند و واژهٔ انسان راست‌قامت را برای آن بخشی که در آسیا می‌زیسته‌اند و مشخصات اسکلتی و دندان‌های آن‌ها اندکی با انسان‌های کارورز تفاوت داشته است، به کار می‌برند.
یکی کارورز و یکی گرزدار سزاوار هر کس پدیدست کار