کارنگ

معنی کلمه کارنگ در لغت نامه دهخدا

کارنگ. [ رَ ] ( ص ) صاحب طرب. ( جهانگیری ) ( برهان ) ( آنندراج ). || چرب زبان. ( جهانگیری ). چرب زبان و زبان آور. ( برهان ) ( آنندراج ). فصیح.

معنی کلمه کارنگ در فرهنگ معین

(رَ ) (ص فا. ) ۱ - زبان آور، چرب زبان . ۲ - صاحب طرب .

معنی کلمه کارنگ در فرهنگ عمید

١. چرب زبان، زبان آور، فصیح.
٢. صاحب طرب.

معنی کلمه کارنگ در فرهنگ فارسی

چرب زبان، زبان آور، فصیح، صاحب طرب
چرب زبان
( صفت ) چرب زبان زبان آور فصیح .

معنی کلمه کارنگ در فرهنگ اسم ها

اسم: کارنگ (پسر) (فارسی) (تلفظ: kārang) (فارسی: کارنگ) (انگلیسی: karang)
معنی: کسی که آوای خوبی دارد، خوش نوا، زبان آور، صاحب طَرب، چرب زبان

معنی کلمه کارنگ در ویکی واژه

زبان آور، چرب زبان.
صاحب طرب.

جملاتی از کاربرد کلمه کارنگ

کنستر در سن ۱۶ سالگی به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد. او در رشته مهندسی برق و ریاضیات از دانشگاه کارنگی ملون فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۹۸۰، او به عنوان مهندس برای شلمبرگر مشغول به کار بر روی سکوهای نفتی آنها در خلیج مکزیک شد.
الان از مرگ آقای اوراژ باخبر شدم که سال‌ها راهنما و آموزگار شما و دوست دنیای درونی و جوهری من بود. از شما دعوت می‌کنم که در شامگاه نه نوامبر در ساعت ۹ در استودیوی دوشیزه بنتلی در تالار کارنگی برای بزرگداشت او و ایراد سخنانی به یادش گردآیید که در طول آن برخی از موسیقی‌های مورد علاقهٔ او و برخی از قطعاتی که من در زمان اقامت او در پریوره ساختم و به او تقدیم کردم، نواخته می‌شود.
۱۹۲۵: کمک هزینهٔ ۲۵۰۰ دلاری بنیاد کارنگی برای پژوهش دربارهٔ فرسایش موزه
قطعهٔ اصلی اثر حاضر — شهر خاموش — در سال ۲۰۰۴، به سفارش دانشگاه هاروارد برای ترکیب کوارتت زهی نوشته و اجرا شد و بعد از نظر سازبندی و شکل اجرا بازبینی شد که ساز کنتر باس و سازهای کوبه‌ای به آن اضافه گردیده‌است. این قطعهٔ برای اولین بار در کارنگی هال نیویورک به وسیله همین نوازندگان اجرا شد و بعدها در کنسرت‌های دیگر. هدف ابتدایی در به‌وجود آمدن شهر خاموش ترکیب موسیقی بداهه و موسیقی از پیش‌نوشته‌شده در یک قطعهٔ موسیقی بود که تمام اعضای گروه بر اساس چهار چوب‌های مشخص‌شده در آن شرکت می‌کنند و در شکل‌گیری و صدا دهندگی نهایی به یک اندازه مؤثرند.
شورای اداری مسئولیت جنبه‌های مالی عملکرد آکادمی را بر عهده دارد. این یک هیئت هلندی است که اعضای آن دارای ملیت هلندی است و رئیس وی همیشه شخصیت برجسته ای است شورای اداری روابط نزدیکی با بنیاد کارنگی هلندی دارد که کاخ صلح را در اختیار دارد و اداره می‌کند.
روی شرم آلود او را دیده بان در کارنیست می کند هر قطره خوی کارنگهبان دگر
دل از مشاهده لاله زار نگشاید ز دستهای حنابسته کارنگشاید
پس از مهاجرت به ایالات متحده در سال ۱۹۴۱، به او کمک هزینه کارنگی برای ادامه تحقیقات خود دادند و اطلاعات فنی در مورد روشهای استخراج پولونیم خود را در اختیار پروژه منهتن قرار داد. بعدها در حرفه خود، او به عنوان استاد شیمی هسته ای در دانشگاه‌های وابسته اوک ریج تدریس کرد و پس از ۱۵ سال در آنجا به موسسه علوم دریایی در دانشگاه میامی منتقل شد. در هر دو اوک ریج و میامی، او کار خود را در زمین‌شناسی عناصر کنار دریا و قدمتزمان‌سنجی رادیومتری ادامه داد.
مقام سوم در نمایشگاه کارنگی اینترنشنال ، پیتسبورگ در ۱۹۶۰ میلادی.