کاردیوگراف

معنی کلمه کاردیوگراف در فرهنگ عمید

دستگاهی که حرکات قلب را ثبت می کند.

معنی کلمه کاردیوگراف در فرهنگ فارسی

دستگاهی است که بوسیله آن حرکات قلب ثبت میشود

جملاتی از کاربرد کلمه کاردیوگراف

یک تست استرس ممکن است همراه با اکوکاردیوگرافی انجام شود. اکوکاردیوگرافی هم قبل و هم بعد از ورزش انجام می‌شود تا تفاوت‌های ساختاری قابل مقایسه باشند.
اکوکاردیوگرافی ابزاری مهم در ارزیابی ناهنجاری دیواره قلب در بیماران مشکوک به بیماری قلبی است. ابزاری است که به تشخیص زودرس سکته قلبی کمک می کند. همچنین، با ارزیابی کسر جهشی، در درمان و پیگیری بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مهم است.
یک اکوکاردیوگرافی استراحت قبل از استرس گرفته می‌شود. تصاویر به دست آمده شبیه به آنهایی است که حین یک اکوکاردیوگرام سطحی به دست می‌آید. این تصاویر معمولاً به عنوان اکوی قفسه گذر یا اکوکاردیوگرام قفسه سینه نامیده می‌شود. بیمار از طریق ورزش یا دارو (معمولاً دوبوتامین) در معرض استرس قرار می‌گیرد. پس از رسیدن ضربان قلب به عدد مشخص، تصاویر استرس اکو گرفته می‌شود. دو تصویر اکوکاردیوگرام قبل و پس از استرس به منظور ارزیابی هرگونه ناهنجاری در حرکت دیواره قلب مقایسه می‌شوند. از این مقایسه برای تشخیص انسداد عروق کرونر استفاده می‌شود.
شایعترین نوع اکوکاردیوگرافی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک روش بدون درد و غیر تهاجمی است. غیر تهاجمی بدین معنا است که هیچ گونه جراحی بر روی بدن انجام نشده و هیچ وسیله‌ای نیز به داخل بدن شما وارد نمی‌شود.