کارآموزی
معنی کلمه کارآموزی در لغت نامه دهخدا

کارآموزی

معنی کلمه کارآموزی در لغت نامه دهخدا

( کارآموزی ) کارآموزی. ( حامص مرکب ) دوره ای است که اشخاصی که وارد خدمت میشوند بی حقوق برای آشنا شدن بکار خدمت میکنند. این کلمه بجای «استاژ» پذیرفته شده. ( فرهنگستان ).

معنی کلمه کارآموزی در فرهنگ معین

( کارآموزی ) ۱ - (حامص . ) عمل کارآموز (فره ). ۲ - (اِ. ) دوره ای که اشخاص وارد خدمت می شوند و بدون گرفتن حقوق برای آشنا شدن به کار خدمت می کنند.

معنی کلمه کارآموزی در فرهنگ عمید

( کارآموزی ) ۱. کار آموختن، کار یاد گرفتن.
۲. (اسم ) واحد درسی دانشگاهی به منظور کسب تجربه در رشتۀ تحصیلی.

معنی کلمه کارآموزی در فرهنگ فارسی

( کار آموزی ) ۱ - عمل کار آموز ۲ - دورهای که اشخاص وارد خدمت میشوند و بدون گرفتن حقوق برای آشنا شدن بکار خدمت کنند استاژ .

معنی کلمه کارآموزی در دانشنامه عمومی

کارآموزی. کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارت های مورد نیازشان، آموزش داده می شود. دوره های کارآموزی شامل مشاغل صنعتی یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، می شود. کارآموزان، مهارت های مورد نیاز در پیشه خود را در دوره های کارآموزی می آموزند. معمولاً بیشتر آموزش های دورهٔ کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما - که آموزش کارآموز را برعهده دارد - انجام می گیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارت های لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیده اند، کار خود را در محل، ادامه می دهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دوره ها، آموزش های نظری نیز در آن ها گنجانده می شوند که به شکل رسمی در دوره های ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاه های فنی و حرفه ای یا دانشگاه ها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام می گیرد.
• امکان کسب درآمد و آموزش همزمان
• توسعه مهارت عملی برای دانش آموزان یا دانش جویان تازه فارغ التحصیل
• امکان ادامه تحصیل پس از اتمام دوره ( با معادلسازی )
• اخذ پایه حقوق و دستمزد بالاتر پس از اتمام دوره
• امکان شرکت در دوره کارآموزی پیشرفته یا وایتابیلدونگ

معنی کلمه کارآموزی در دانشنامه آزاد فارسی

کارآموزی. کارآموزی (apprenticeship)
آموزشی که در آن کارگران جوان، در سِمَت کارآموز به استخدام کارفرما درمی آیند و طی چند سال تا رسیدن به سطح معیّنی از کارایی در شغل یا حرفه ای خاص، پرورش می یابند. آموزش می تواند ترکیبی از آموزش ضمن کار و خارج از محیط کار باشد. دوره های کارآموزی، با پیدایش صنف استادکاران در قرون وسطا آغاز شدند و در این دوره ها، در هر یک از صنف ها، کارآموز پیش از آن که استادکار شود و مزدی دریافت کند، مدت هفت سال با یک استاد یا مربی کار می کرد.

معنی کلمه کارآموزی در ویکی واژه

عمل کارآموز (فره)
tirocinio
دوره‌ای که اشخاص وارد خدمت می‌شوند و بدون گرفتن حقوق برای آشنا شدن به کار خدمت می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه کارآموزی

رئیس خطوط هوایی جرمن وینگز که زیرمجموعه‌ای از لوفت‌هانزا است، روز پنج‌شنبه ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (۶ فروردین ۱۳۹۴) اعلام کرده بود که این کمک خلبان در طول دوره کارآموزی‌اش یک توقف چند ماهه داشته است. وی اما علت این وقفه را فاش نکرد. رئیس ژرمن وینگز در عین حال تصریح کرد که وی صد درصد «قابلیت انجام پرواز» را داشته است.
سیاست بهره‌وری: هدف این سیاست ایجاد پیوند بین دستمزد و بهره‌وری است. بدین معنی که دستمزد کارگران بر اساس محاسبات است ولی اگر کارگری دوره آموزشی حرفه‌ای را در کنار کار روزانه‌اش گذراند نخست از نظر مالی به پایه دستمزدش افزوده می‌شود و رتبه‌اش بالا می‌رود و به کار بالاتری گمارده می‌شود. آموزش‌های حرفه‌ای کوتاه مدت که در چار چوب اصل دوازدهم انقلاب سفید یا اصل انقلاب اداری و آموزشی انجام می‌گیرد و هدف آن آموزش منابع نیروی کار در سطح‌های گوناگون چون تجهیز نیروی کار و از بین بردن کمبود کارگر ماهر و نیمه ماهر در سراسر کشور است. هر ایرانی در هر شرایطی که هست در مرکزهای کارآموزی حق آموزش رایگان حرفه‌ای را دارد.
ابراهیم خواجه‌نوری در سال ۱۳۰۲ خورشیدی از طرف وزارت پست و تلگراف برای ادامهٔ تحصیل به اروپا اعزام شد، و چند سال در رشتهٔ تلگراف تحصیل کرد. پس از بازگشت به ایران، مدیر دایرهٔ کارآموزی و نشریات وزارت پست و تلگراف شد و چندی در آن سمت باقی ماند. پس از چند سال، مجدداً برای تکمیل تحصیلات خویش به اروپا رفت و در دانشگاه بروکسل در رشتهٔ حقوق، جامعه‌شناسی تحصیل کرد.
الکسا مید زاده واشینگتن، دی. سی. و بزرگ شدهٔ چوی چیس، مریلند است. او در کالج واسر و در شهر پکیپسی، نیویورک تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده از این دانشگاه با مدرک کارشناسی ٬علوم سیاسی در سال ۲۰۰۹ است. وی در ابتدا در راه سیاست قدم گذاشت و کارآموزی برای اعضای کنگره و سناتورها در کپیتال هیل انجام داد. سپس با عنوان معاون مطبوعاتی کمپین سال ۲۰۰۸ باراک اوباما مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۹ وی تصیم گرفت تا هنر را به‌طور حرفه‌ای دنبال کند و برای اینکار مشغول خودآموزی نقاشی در حین ساخت در سبک خاص و امضا شدهٔ خود بود.
از نظر حرفه‌ای، تصمیمات معمار بر امنیت عموم مردم تأثیرگذار است، به همین دلیل معمار باید آموزش‌های تخصصی شامل دوره‌های آموزش پیشرفته، و همچنین یک دوره کارآموزی عملی را پشت سر بگذارد تا بتواند صلاحیت معماری را به‌دست‌آورد. الزامات عملی، فنی و دانشگاهی برای معمار شدن در حوزه‌های قضایی کشورهای مختلف، متفاوت است.