ژوین

معنی کلمه ژوین در لغت نامه دهخدا

ژوین. [ ژُ وی َ ] ( اِخ ) فلاویوس کلودیوس ژُویانوس. نام یکی از امپراطوران روم ( از 363 تا 364 م. )، مولد پانونی در حدود سال 331 و متوفی در سال 364 م. وی را با شاپور دوم ساسانی عهدنامه ننگینی است.

معنی کلمه ژوین در فرهنگ فارسی

ماه ششم از سال مسیحی
نام یکی از امپراطوران روم ( از ۳۶۳ تا ۳۶۴ ) مولد پانونی در حدود سال ۳۳۱ و متوفی در سال ۳۶۴ میلادی . وی را با شاپور دوم ساسانی عهد نامه ننگینی است .

معنی کلمه ژوین در دانشنامه آزاد فارسی

ژوئَن (June)
ششمین ماهِ تقویمِ گریگوری، بین مه و ژوئیه. تلفظ انگلیسی آن «جون» نیز امروزه در زبان فارسی متداول است.

جملاتی از کاربرد کلمه ژوین

وی در ۲۸ ژوین ۱۹۴۳ در ایروان به دنیا آمد و از کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان فارغ‌التحصیل گشت. وی برنده جوایزی همچون مدال موسس خورناتسی (۲۰۱۲) است.
این مرکز در ۲۲ ژوین سال ۲۰۲۳ مقام مشورتی اکوسوک سازمان ملل متحد را بدست آورد.
نیز در دسامبر سال ۲۰۱۵ گزارش‌هایی را از انتقال مجروحان سازمان‌های شورشی از سوریه به اسرائیل منتشر کرده بودند. نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل بر اساس قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت سازمان ملل مورخ ۳۱ مه ۱۹۷۴ برای نظارت بر آتش‌بس در بلندی‌های جولان مستقر هستند. در ماه ژوین پاسداران صلح تأیید کردند که اسراییلی‌ها دو جعبه مهمات را به شورشان تحویل داده‌اند. ۴۷ تن از پاسداران صلح سازمان ملل با اصلیت فیجیایی
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در ژوین ۲۰۱۷هشدار داد که افزایش ارتباط میان اسرائیل و شورشیان سوری می‌تواند به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل آسیب وارد آورد.