ژوری
معنی کلمه ژوری در فرهنگ معین

ژوری

معنی کلمه ژوری در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) هیئت منصفه .

معنی کلمه ژوری در فرهنگ فارسی

هیئت منصفه، هیئت حاکمه، هیئت ممتحنه
( اسم ) ۱ - هیئت منصفه . ۲ - هیئت ممتحنه . توضیح : احتراز از این کلمه بیگانه اولی است .
نام درام نویس فرانسوی . مولد ژوی - آن رزا و وفات به سن ژرمن آن لی .

معنی کلمه ژوری در دانشنامه عمومی

ژوری ( به لاتین: Żory ) یک منطقهٔ مسکونی در لهستان است که در استان سیلسیان واقع شده است.
ژوری ۶۴٫۶۴ کیلومترمربع مساحت و ۵۸٬۹۱۵ نفر جمعیت دارد.
شهرهای Montceau - les - Mines، کمپ - لینتفورت، مزوکوشت و پاسوالیس خواهرخوانده های ژوری هستند.
معنی کلمه ژوری در فرهنگ فارسی
معنی کلمه ژوری در دانشنامه عمومی

معنی کلمه ژوری در ویکی واژه

هیئت منصفه.

جملاتی از کاربرد کلمه ژوری

در تیر ۵۸، پنج نفر دیگر در خوزستان اعدام شدند که تعداد اعدام شدگان توسط اسلامگراها را به ۳۶۳ نفر رساند. تا پایان سال تعداد اعدام شدگان حداقل به ۵۸۲ نفر رسیده بود. بسیاری از این انتقاد کرده‌اند که دادگاه‌های اسلامی بسیار کوتاه انجام می‌شده است و به متهمان اجازه دفاع از خودشان را نمی‌داده است. از آنجایی که دادگاه‌ها بر اساس شرع اسلام برگزار می‌شده‌اند، هیئت ژوری تشکیل نمی‌شده و حاکم شرع شخصاً حکم را صادر می‌کرده است.
تأثیر آثار او به اندازه‌ای بود که یکی از منتقدان نشریه فیلادلفیا اینکوایرر در سال ۱۹۸۳ گفت: «اگر تا پایان سدهٔ بیستم استانیسلاو لم برای جایزهٔ نوبل ادبی در نظر گرفته نشود، به این سبب است که کسی به گوش هیئت ژوری نوبل رسانده که او علمی‌تخیلی می‌نویسد!»
این کتاب سال ۸۳ از سوی ژوری منتخب دفتر یرنسکو در ایران، به عنوان بهترین کتاب شعر جوان در ایران برگزیده و به فستیوال بین‌المللی شعر پل‌های استروگا فرستاده شد.
قاضی این پرونده، ژولیوس ام مایر، دو مورد محکومیت که اتهام توطئه در آن بود را بدون این‌که به هیئت ژوری بفرستد، لغو کرد. به دنبال آزادی، هیئت ژوری نیرینگ را بی‌گناه شناخته اما انجمن سوسیالیست آمریکا را در خصوص بند سوم و چهارم محکومیت مجرم شناختند. در ۲۱ مارس ۱۹۱۹، حکم صادر شده و انجمن سوسیالیست آمریکا به مبلغ ۳٬۰۰۰ دلار جریمه شد (کمترین مبلغ جریمه از حداکثر ۱۰٬۰۰۰ دلار)، مبلغی که نهایتاً از طریق اهداهای کوچک پولی از سوی سوسیالیست‌ها، گروه‌های کارگر و آزادی خواهان مدنی در شهر نیویورک جمع‌آوری گردید.
روی نمرات هر کشور بین رهبر کشور و معاون رهبر و هماهنگ‌کننده تعیین شده از سوی کشور میزبان، بنا بر تصمیمات هماهنگ‌کننده ارشد و نهایتاً یک ژوری اگر اختلافی باشد که نتواند حل شود توافق می‌شود.
حضور موفق دانش‌آموزان ایرانی در عرصه رقابت‌های جهانی و همچنین تجربه خوشایند میزبانی المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۰۷ در اصفهان، موجب گردید تا در رای‌گیری هیئت ژوری در تایلند، میزبانی سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک ۲۰۰۹ به ایران واگذار شود.