ژورنال

معنی کلمه ژورنال در لغت نامه دهخدا

ژورنال. ( فرانسوی ، اِ ) روزنامه و در زبان فارسی غالباً به مجلاتی که در آن صور متنوع و اشکال مختلف البسه رسم شده و در خیاطی بکار است اطلاق می شود.

معنی کلمه ژورنال در فرهنگ معین

(ژُ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - روزنامه . ۲ - مجلة مخصوصِ مُ د لباس .

معنی کلمه ژورنال در فرهنگ عمید

۱. روزنامه.
۲. مجله ای حاوی طرح، الگو، و تصویر در زمینۀ هنرهای دستی چون خیاطی و بافتنی.

معنی کلمه ژورنال در فرهنگ فارسی

روزنامه، مجله
( اسم ) ۱ - روزنامه . ۲ - مجله ای که شامل انواع مد خیاطی و غیره باشد .

معنی کلمه ژورنال در ویکی واژه

روزنامه.
مجلة مخصوصِ مُ د لباس.

جملاتی از کاربرد کلمه ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۷ گزارش داد که اسرائیل از سال ۲۰۱۳ و در دوران وزارت موشه یعلون به ارسال کمک‌های مختلف مادی، پزشکی و .. به گروه‌های شورشی در بلندی‌های اشغالی جولان می‌پرداخته است. بلندی‌های جولان بخشی از خاک سوریه است که برای چندین دهه در اشغال اسرائیل قرار دارد و اسرائیل حاضر به آزاد کردن آن نیست. گروه فورسال الجولان با حدود ۴۰۰ نیرو از جمله گروه‌های شورشی است که ماهانه ۵ هزار دلار به همراه کمک‌های دارویی از اسراییل دریافت می‌کند.
فلسفه نیز تا حد زیادی به یک رشتهٔ دانشگاهی تبدیل شده‌است. بسیاری از فلسفه‌دانان از این وضع ابراز نارضایتی می‌کنند؛ با وجود این بسیاری از آثار فلسفی در ژورنال‌های آکادمیک چاپ می‌شوند. فیلسوفان بزرگ تاریخ مانند افلاطون، ارسطو، آگوستین، دکارت و نیچه رسماً نویسنده تلقی می‌شدند. برخی از آثار فلسفی امروزی نیز مانند آثار سیمون بلکبرن را جزو «ادبیات» تلقی می‌کنند اما بسیاری از دیگر آثار را نمی‌توان در این رده طبقه‌بندی کرد. برخی از مباحث همچون منطق به قدری فنی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را با ریاضیات مقایسه کرد.