ژوان

معنی کلمه ژوان در لغت نامه دهخدا

( ژوآن ) ژوآن. ( اِخ ) نام خلیجی در جنوب غربی ایالت آلپ ماری تیم. ناپلئون اول در بازگشت خود از جزیره اِلب در این خلیج از کشتی پیاده شد.

معنی کلمه ژوان در فرهنگ فارسی

نام خلیجی در جنوب غربی بازگشت خود از جزیره الب در این خلیج از کشتی پیاده شد .

معنی کلمه ژوان در فرهنگ اسم ها

اسم: ژوان (دختر) (کردی) (تلفظ: žovān) (فارسی: ژوان) (انگلیسی: zhovan)
معنی: میعادگاه عاشق و معشوق، زمان، میعاد، ملاقات

جملاتی از کاربرد کلمه ژوان

استعداد هنری او را نخستین بار والری گرگیف کشف کرد و کارش را با اجرا در تالار مارینسکی آغاز نمود. وی پس از اجرای نقش «دونا آنا» در اپرای دون ژوان در سال ۲۰۰۲ در جشنواره زالتسبورگ به شهرت بین‌المللی رسید. وی بابت اجراهای سوپرانو کولوراتوری خود شهرت دارد.
رضاشاه، سامانه آموزش نظامی در مدارس نظام و دانشکده افسری را بر اساس پیاده‌نظام مدرن اروپایی تدوین کرد. همچنین در اردیبهشت ۱۳۰۱، اعلام نمود که هرساله تعدادی افسر ایرانی را برای آموزش فنون نظامی به فرانسه خواهد فرستاد. اولین گروه از این افسران در خرداد ماه سال ۱۳۰۲ به دانشکده‌های افسری سن سیر (پیاده‌نظام)، سمور پاریس (سواره نظام)، ژیمناستیک ژوان ویل، مدرسه توپخانه پواتیه، مدرسه مهندسی ورسای و دیگر مدارس نظام فرانسه اعزام شدند. قشون کشی‌های داخلی و جنگ‌های نامنظم برای تثبیت حاکمیت ملی نیز به کسب تجربه بیشتر توسط نیروها کمک شایانی نمود.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است، می‌توان به کمد، سوءاستفاده‌های یک دون ژوان جوان و بازی شام اشاره کرد.
از آن گیسوی کژوان قامت راست ز حوران صد قیامت بیش برخاست
وطن داشت در وی یکی کاروان کزو خیره شد دیده باژوان
قمر از جزایر فعال آتشفشانی به وجود آمده و هم‌اکنون کوه کارتالا با ۲۳۶۰ متر ارتفاع (بلندترین نقطه کشور) آتشفشانی فعال محسوب می‌شود. سه جزیره اصلی آن عبارتند از قمر بزرگ - که با ۱۱۵۰ کیلومتر مربع وسیع‌ترین آنهاست - آنژوان و موئلی. چندین جزیره کوچک هم دارد. به سبب محصور بودن در آب‌های اقیانوس هند و نزدیکی به خط استوا، آب و هوای گرم و مرطوب دارد.