ژئو

معنی کلمه ژئو در فرهنگ معین

(ژِ ) [ فر. ] (پیش . ) از عناصر زبان علمی به معنی «زمین » است . «ژئوپلیتیک »، «ژئولوژی ».

معنی کلمه ژئو در ویکی واژه

از عناصر زبان علمی به معنی «زمین»
«ژئوپلیتیک»، «ژئولوژی».

جملاتی از کاربرد کلمه ژئو

از آرش رئیسی‌نژاد دو کتاب و چندین مقاله در حوزه‌های ژئوپلیتیک، روابط بین‌الملل و مسائل ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شده است.
سازمان همکاری شانگهای از دل رقابت قدرت‌های بزرگ بر سر منطقه ژئوپلیتیک آسیای میانه ظهور کرد. هدف اولیه تأسیس این سازمان، غیرنظامی‌سازی مرز بین چین و شوروی بود.
2. طرح‌ها و الگوها: شیشه‌های دکوراتیو معمولاً دارای طرح‌ها و الگوهای مختلفی هستند که در آن‌ها از خطوط هنری، نقش‌ها، شکل‌های ژئومتریک، گل‌ها، حیوانات، یا حتی تصاویر مذهبی و هنری استفاده می‌شود.
اقیانوسیه یک مفهوم جغرافیایی و گاه ژئوپلیتیک است. اقیانوسیه، یکی از هشت بومگاه بر روی کره زمین به‌شمار می‌آید.
در دوره ریاست‌جمهوری رئیسی، ایران با پیروی از دستورهای رهبر جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی رویکرد به سوی آسیا و نگاه به شرق را از نظر اقتصادی و ژئوپلیتیک پی گرفته است. او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری سیاست خود را کاهش تمرکز بر رسیدن به یک توافق با قدرت‌های غربی و تمرکز بر همسایگان اعلام کرد. تحریم‌های آمریکا همچنان اثر شدیدی بر اقتصاد ایران دارند و این رویکرد هنوز نتیجه چندانی از نظر اقتصادی برای ایران به همراه نداشته است.دولت رئیسی سعی دارد از طریق دلارزدایی از تجارت و راه‌اندازی پرداختی خارج از نظام مالی بین‌المللی اثرات تحریم‌ها را کاهش دهد.
1. طراحی‌های منحصر به فرد: شیشه‌های تیغه‌ای معمولاً دارای طرح‌ها و شکل‌های منحصر به فرد هستند که از طریق برش‌های دقیق توسط تیغه‌های خاص ایجاد می‌شوند. این طرح‌ها می‌توانند شامل گل‌ها، نقوش ژئومتریک، شکل‌های گیاهی، و حتی تصاویر مذهبی یا هنری باشند.
ژئوآی ۲۵۳٫۰۰۰٫۰۰۰ کیلومتر مربع تصویر ماهواره‌ای برای موتورهای جستجوی مایکروسافت و یاهو تهیه کرد. گوگل نیز در سال ۲۰۰۷ سرویس‌های نقشه خود را با استفاده از تصاویر ماهواره ژئوآی-۱ پدید آورد.