چیپس

معنی کلمه چیپس در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) ورقة نازک سیب زمینی سرخ شده .

معنی کلمه چیپس در ویکی واژه

ورقة نازک سیب زمینی سرخ شده.

جملاتی از کاربرد کلمه چیپس

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال چیپستید، باشگاه فوتبال لوتون تاون، باشگاه فوتبال متروپولیتان پلیس، باشگاه فوتبال والتون اند هرشام، باشگاه فوتبال چلمزفورد سیتی، باشگاه فوتبال استیونج، باشگاه فوتبال سنت آلبنز سیتی، باشگاه فوتبال وینگیت و فینشلی، باشگاه فوتبال والتون کژوالس، باشگاه فوتبال چشام یونایتد، باشگاه فوتبال هیتچین تاون، و باشگاه فوتبال استاینز تاون اشاره کرد.
مدل‌های جدید آمیگا ۲۰۰۰ با طراحی تازه سخت‌افزاری از چیپست‌های سازگار با آمیگا ۵۰۰ بیشتری استفاده می‌کرد به اضافه یک کنترلر باس با نام "باستر"[پانویس ۴] که با سیستم فرعی کارت‌های «زورو» هماهنگی کامل دارد. این قابلیت همچنین باعث فعال شدن کنترل سیستم بر روی اسلات کمک پردازنده و امکان اضافه نمودن دستگاه‌های ویدئویی اضافه شونده را می‌دهد.
آمیگا ۴۰۰۰ تی، یک نسخه ایستاده از کامپیوتر شخصی برند کومودور مدل ای ۴۰۰۰ است. این دستگاه در ابتدا با استفاده از چیپست ای‌جی‌ای، در سال ۱۳۷۳ خورشیدی در تعدادی محدود با پردازنده مرکزی ۲۵ مگاهرتزی مدل ۶۸۰۴۰ شرکت موتورولا عرضه اولیه و در سال ۱۳۷۴ خورشیدی پس از افول و کومودور در تعدادی بالاتر با پردازنده مرکزی ۵۰ مگاهرتزی مدل ۶۸۰۶۰ شرکت موتورولا عرضه مجدد شد. با وجود افول و مرگ شرکت ای‌اس‌کام، تولید این دستگاه به‌وسیله شرکت کوئیک‌پک دست‌کم تا سال ۱۳۷۶ خورشیدی در بازار آمریکای شمالی ادامه یافت.