چینش

معنی کلمه چینش در ویکی واژه

نحوۀ قرارگیری اجزا یا بخش‌هایی از اجزای گیاهان، شامل موقعیت و آرایش و جهت آنها نسبت به یکدیگر.

جملاتی از کاربرد کلمه چینش

در یک ارکستر، بنا به نیاز، سازبندی می‌تواند متفاوت باشد. این چینش تابعی از پارتیتور نوشته‌شده به‌وسیلهٔ آهنگساز و همچنین تغییراتی است که در اثر تنظیم مجدد اتفاق می‌افتد.
همانا که آن لشکر خلخ است که یکسر سوی شهر چینشان رخ است
انتشارات اسوه در ایران در سال ۱۴۲۴ق اقدام به چاپ بسیار زیبای العین نمود و تنها اشکال کار شاید ترتیب الفبایی کتاب بود که بر خلاف چینش مؤلف است. نام کامل: ترتیب کتاب العین.
در زیر لبش هزار عذرست امروز که چینش بر جبین نیست
زهی کمال کشی ابروان بر چینش که هر طرف نگرد دیده، تیر بر تیر است
ماهر در تابستان ۲۰۱۸ به باشگاه پیشین خود آزد بازگشت. در فصل ۲۰۱۹–۲۰۱۸ با رتبه ۴ لیگ را به پایان رساند. او در آن سال ۲۵ بازی انجام داد که ۲۱ بار در چینش ابتدایی بود؛ در هر دو وضعیت بالاترین تعداد حضور در ترکیب از فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۴ در پی اس وی بود. او قرارداد خود با این تیم را در پایان فصل تمدید نکرد.
جایگاه ماهر در چینش اصلی تیم در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۳ تثبیت شده نبود. اما در فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۴ بیشتر در خط میانی آیندهوون قرار گرفت. با ۷ گل در لیگ، او همچنین با بتهرین رکورد خود در زمان بازی در آزد برابری کرد. ماهر در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۱۵ با پی اس وی به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر هلند دست یافت. این دستاورد با پیروزی خانگی ۱–۴ مقابل هیرنفین در هفته ۳۱ لیگ محقق شد. او همچنین در تاریخ ۸ می ۲۰۱۶ برای دومین بار پیاپی با پی اس وی به قهرمانی لیگ برتر هلند دست یافت. ماهر در این فصل عمدتاً بازیکن نمیکت نشین بود. به همین سبب او در فوریه از باشگاه درخواست بازی برای جوانان پی اس وی را کرد.
به روی تازه چون گل چینش افتاد شکن در صفحه نسرینش افتاد
زلف پر چینش کمندی پر گره که بهر چینش دو صد تاتار بود
طراحی آیفون ۱۳ تا حد زیادی شبیه به مدل پیشین خود، آیفون ۱۲ است و دارای یک شاسی تخت (مشابه محصولات اخیر اپل) است؛ با این حال لنزهای دوربین پشتی آن نسبت به قبل بزرگتر شده‌اند و نحوهٔ چینش آن‌ها به‌صورت مورب درآمده‌است. محل قرارگیری فیس آی‌دی و دوربین سلفی یا «ناچ» بالای نمایشگر نیز در آیفون ۱۳، ۲۰ درصد نسبت به آیفون ۱۲ کوچک‌تر و در عین حال بلندتر از مدل‌های قبلی خود است.
در این نسخه قابلیت تعیین قلم، تغییر رنگ متن، تغییر رنگ پس‌زمینه، چینش متن‌ها، قرارگیری عکس و … قرار داشت.
باد گلبوی که او عطر فروش چمنست نافه ی چینش از آن زلف سمن سا مرسوم
جهان زنی است بخون تو چشم کرده سیاه بغیر موج بلا نیست زلف پر چینش
گر به من می آورد باد از عرق چینش نسیمی نیم جانی دارم ایثارش کنم زان هم به نیمی
چو بر ختلی گذارد کام باج آرند از رومش چو از هندی زداید زنگ ساو آرند از چینش
دهد بوسه خاقان چینش رکاب کمین بنده ترکش افراسیاب