چورو
معنی کلمه چورو در دانشنامه عمومی

چورو

معنی کلمه چورو در دانشنامه عمومی

بامیه، نوعی تنقلات است که از شیرینی خمیر سرخ شده، عمدتاً خمیر پفی، درست می شود. بامیه در ایران، عراق، پاکستان، ترکیه، اسپانیا، فرانسه، فیلیپین، پرتغال محبوبست. در ایران، بامیه ها می توانند نازک ( و گاهی گره خورده ) یا دراز و کلفت باشند. آنها معمولاً در ماه رمضان برای افطار یا همراه چای داغ یا قهوه زده شده و خورده می شوند.
جملاتی از کاربرد کلمه چورو

جملاتی از کاربرد کلمه چورو

مو چون شب وروچوروز ابروت قوسی ز معدل النهار است
چورو را صفا داد آن پورشاه بیامد برماه در بارگاه
تمدن‌های بعدی مانند فریگی‌ها به این منطقه آمدند و بقایایی در پازارلی، در شمال چوروم، از خود به جای گذاشتند. علاوه بر فریگی‌ها، کیمری‌ها، مادها، پارس‌ها، گالات‌ها، روم باستان، امپراتوری بیزانس، دودمان سلجوق، دانشمندیان، امپراتوری مغول (ایلخانان)، امارت ارتنا، قاضی برهان‌الدین و در نهایت امپراتوری عثمانی نیز به این منطقه آمدند.
چوروزجنگ زگردسپاه شب گردد درو زبیم بود دیدۀ سنان بیدار
موزه چوروم: موزه‌ای با مجموعه‌های باستانی و قوم‌نگاری
هواهایی ز دلگیری چورای دشمنان تیره زناگاهان خوش ودلکش چوروی دوستان گردد
لام لطفش چوروی بنماید دال دولت دوال برباید
چوروز تا شب در پیش شاه بنشیند به آب حشمت بنشاند از زمانه غبار
چوروزی ده گذشت، آن مرد استاد باستادی خود در کار اِستاد
آجوشی من (کره‌ای: 나의 아저씨) یک مجموعه تلویزیونی محصول کره جنوبی سال ۲۰۱۸ با بازی لی سون کیون و آی‌یو است. این مجموعه به کارگردانی کیم وون سوک، به نویسندگی پارک هه یونگ و تولید شده توسط چوروکبم مدیا است و از ۲۱ مارس تا ۱۷ مه ۲۰۱۸، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ (کی‌اس‌تی) از تی‌وی‌ان برای ۱۶ قسمت پخش شد.
کرده از جان بسوی کوش چوروی «لیس فی جبتی سوی الله» گوی
آن کز نهیب تف سموم سیاستش خون در عروق فتنه ز خشکی چوروینست
چوروتمه بافت سفت‌تری دارد، به همین علت به آن اریس خشک می‌گویند. چوروتمه در شکل‌های مربعی و با رنگ‌های قهوه‌ای-شیری عرضه می‌شود البته طعم کاکائویی این شیرینی نیز وجود دارد که رنگ آن قهوه‌ای تیره است.
چوروی توبیند ، بداندیش را نماند بجز پشت کردن پناه