چه تعداد

معنی کلمه چه تعداد در ویکی واژه

چه (فارسی} + تعداد (عربی)
چند تا

جملاتی از کاربرد کلمه چه تعداد

هر چه تعداد داده‌های اولیه به بی‌نهایت نزدیک می‌شود، نزدیکترین همسایه در حالت طبقه‌بندی تضمین می‌کند که میزان خطا بیشتر از دو برابر خطای بایاس (حداقل خطا قابل دستیابی با توجه به توزیع داده‌ها) نخواهد بود.
بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ حدود ۱۰۰٬۰۰۰ مرد به خاطر همجنس‌گرا بودن دستگیر شدند که ۵۰٬۰۰۰ از آنان رسماً محکوم شد. بسیاری از این مردان به زندان رفتند و حدود ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ نفر به اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها محکوم شدند. مشخص نیست که چه تعداد از ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ در نهایت در اردوگاه‌ها درگذشتند، اما مورخ برجسته رودیگر لاتمن معتقد است که مرگ و میر همجنس گرایانی که در اردوگاه‌های کار اجباری تبعید شدند ممکن است ۶۰٪ باشد. با همجنسگرایان در اردوگاه‌ها با خشونت رفتار می‌شد.
ارکان اسما اصطلاحی در علم حروف است؛ که مشخص می‌کند تعداد حروف در یک اسم چه تعداد است.
علت ام‌اس نامشخص است، با وجود این گمان می‌رود این بیماری بر اثر ترکیبی از عوامل محیطی مانند رژیم غذایی، عوامل آلوده‌کننده و ژنتیک اتفاق می‌افتد. تئوری‌ها در تلاشند تا داده‌ها را با توضیحاتی واقع‌بینانه ترکیب کنند اما این مورد تاکنون به عنوان موردی قطعی ثابت نشده‌است. اگرچه تعدادی فاکتورهای ریسک محیطی وجود دارد و اینکه بعضی از آن‌ها قابل تعدیل هستند، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه حذف آن‌ها می‌تواند از بیماری ام‌اس پیشگیری کند مورد نیاز است.