چند تا

معنی کلمه چند تا در ویکی واژه

فارسی
چه تعداد

جملاتی از کاربرد کلمه چند تا

این استعفاء و موافقت رئیس‌جمهور با آن مورد مخالفت رسمی سید علی خامنه‌ای، قرار گرفت. هر چند تا چند روز بعد که این مخالفت با ارسال نامه‌ای از سوی وی به حیدر مصلحی رسماً اعلام شد، تردیدهایی در مورد آن وجود داشت. ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران بعد از تأخیری قابل توجه در اعلام این مخالفت و ابقای حیدر مصلحی، سرانجام پذیرفت که خامنه‌ای با این کناره‌گیری مخالفت کرده‌است. این در حالی بود که در پی انتشار اولیه این خبر توسط برخی رسانه‌های دیگر ایران، ایرنا در ساعات اولیه روز ۲۹ فروردین انتشار این خبر را یک «سناریو» علیه دولت محمود احمدی‌نژاد عنوان کرده بود.
کاش می‌داد خدا هر نفسم جانی چند تا به هر گام تو می‌کردم قربانی چند
آناتولی ولادیمیرویچ تاراسوف (روسی: Анато́лий Влади́мирович Тара́сов؛ ۱۰ دسامبر ۱۹۱۸–۲۳ ژوئن ۱۹۹۵) بازیکن و مربی هاکی روی یخ اهل جمهوری فدراتیو سوسیالیستی روسیه شوروی بود. از تاراسوف به عنوان «پدر هاکی روی یخ روسیه» یاد می‌شود. او تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی را به عنوان «نیروی غالب در رقابت‌های بین‌المللی» تأسیس کرد. او یکی از اولین روس‌هایی بود که در سال ۱۹۷۴ نامش در گروه سازندگان آمد و به سالن مشاهیر هاکی راه یافت. هرچند تاراسوف بیشتر به خاطر فعالیتش در تهیه برنامهٔ هاکی روی یخ اتحاد جماهیر شوروی شناخته شده‌است اما در ورزش فوتبال هم به بازی و امور مدیریتی پرداخت.
ز ناتوانی پیری اگر به جان آیی برو به میکده یک چند تا جوان آیی
خوابم بهار دولت بیدار می‌شود هر چند تا به سایهٔ دیوار می‌رسم
شد از تو روزگار لهو و بازی تو در میدان بازی چند تازی
تا نی نزنی می نخورم چند تانی تا می ندهی خوش نزیم چند تأمل
این ورزشگاه یکی از ۱۲ ورزشگاه برگزار کنندهٔ جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود و چند تا از بازی‌های مرحلهٔ گروهی و مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی در آن برگزار شد.
پای طلب ز کوی محبت مگیر باز هرچند تاج وصل بهر سر نمی‌رسد
چند تابی تن ضعیف شده چند سوزی دل غذاب زده
چند تابی زلف دلبندان نهٔ چند سوزی ز آرزومندان نهء
آخر ایشوخ جهانسوز سواری تا چند تا بکی آتش از خانه زین برخیزد