چسبناک

معنی کلمه چسبناک در لغت نامه دهخدا

چسبناک.[ چ َ ] ( ص مرکب ) رجوع به چسب و چسپ و چسپناک شود.

معنی کلمه چسبناک در فرهنگ معین

( ~. ) (ص مر. ) آغشته به مادة چسبنده ، نووچ .

معنی کلمه چسبناک در فرهنگستان زبان و ادب

{sticky} [علوم و فنّاوری غذا] ویژگی مادۀ غذایی ای که در هنگام جویدن به کام دهان و دندان ها می چسبد

معنی کلمه چسبناک در ویکی واژه

آغشته به مادة چسبنده، نووچ.

جملاتی از کاربرد کلمه چسبناک

دما،عاملی مهم برای یک ماده‌ی چسبناک در تشکیل دادن استحکام تر است. در حالی که این موضوع می‌تواند بسته به نوع ماده‌ی چسبناک متفاوت باشد، به صورت کلی، گرما می‌تواند سرعت فرایند تشکیل دادن استحکام تر و زمان پخت کلی را افزایش دهد. نمودارهای تغییرات زمان-دما برای مواد چسبناک مختلف که زمان و دما را به موقعیت ماده‌ی چسبناک در حین پخت ارتباط می‌دهند، وجود دارد. این نمودارها یک درک کامل از هنگامی که استحکام تر جهت یک اتصال چسبناک مبتنی بر موقعیت‌های مشخصی به دست می‌آید را ارائه می‌دهند.
نوع ماگمای درون زمین می‌تواند آتشفشان‌های متفاوت ایجاد کند. اگر ماگما کاملاً رقیق باشد، گاز درون آن به آسانی رها می‌شود و در نتیجه انفجاری صورت نمی‌گیرد. به این ترتیب از کوه، فقط ماگما بیرون می‌آید و در کناره‌ها جریان می‌یابد؛ مثل آتشفشان‌هایی در هاوایی و کوه «اتنا». اگر ماگما غلیظ و چسبناک باشد، گاز درونش به آسانی رها نمی‌شود و در نتیجه انفجار صورت می‌گیرد.
اقتصاد کلان کلاسیک نو تلاش می‌کند برای تحلیل اقتصاد کلان بنیان‌های خرد نئوکلاسیکی فراهم آورد. این در تضاد با مکتب رقیب آن یعنی کینزی نو است که از خردبنیان‌هایی نظیر چسبناکی قیمت و رقابت ناکامل به منظور ساختن مدل‌های اقتصاد کلان مشابه مدل‌های قدیمی‌تر کینزی استفاده می‌کند.
یک پیوند ساخته شده با استفاده از یک ماده‌ی چسبناک،می‌تواند به عنوان یک اتصال یا پیوند چسبناک اطلاق گردد.
پیگو به این نتیجه رسید که تعادل با اشتغال زیر نرخ اشتغال کامل (نرخ طبیعی کلاسیکی) فقط در صورت چسبناک بودن قیمت‌ها و دستمزدها ممکن است رخ دهد.