پیک نیک
معنی کلمه پیک نیک در لغت نامه دهخدا

پیک نیک

معنی کلمه پیک نیک در لغت نامه دهخدا

پیک نیک. ( فرانسوی ، اِ ) رفتن جمعی به سفر یا گردش بطور دانگی که هر یک سهم هزینه خویش بدهد. سور دانگی در بیرون شهر. گردش دسته جمعی دانگی.

معنی کلمه پیک نیک در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) گردش و تفریح دسته - جمعی در بیرون شهر.

معنی کلمه پیک نیک در فرهنگ عمید

گردش دسته جمعی در خارج از شهر.

معنی کلمه پیک نیک در فرهنگ فارسی

( اسم ) غذا خوردن و گردش دسته جمعی که هر فرد سهم خود را می پردازد دانگی .

معنی کلمه پیک نیک در دانشنامه عمومی

پیک نیک ( به انگلیسی: Picnic ) یک گشت گروهی است که در آن معمولاً یک وعده غذایی در خارج از منزل خورده می شود. پیک نیک عمدتاً در مناطق سرسبز و داری چشم انداز مانند یک پارک، در کنار یک دریاچه یا هرجایی با منظره و طبیعت مطلوب برپا می شود و ممکن است بخشی از یک رویداد عمومی مانند نمایش روباز، نمایشگاه کتاب و مانند آن باشد. فصل تابستان زمان محبوبی برای پیک نیک است. تاریخچهٔ پیک نیک از قرن نوزدهم نشان می دهد که صرف غذا و تشکیل شدن در فضای بیرون از خانه دو جزء مهم در یک پیک نیک هستند.
پیک نیک اغلب خانواده گرا است اما می تواند بین گروه های دوستان یا همکار نیز برگزار شود. پیک نیک هایی که توسط شرکت ها یا سازمان ها برگزار می شود از این دسته اند.
پیک نیک اغلب با پخت غذا در بیرون همراه است و بنابراین فعالیت هایی مانند باربیکیو، کباب با توری، تفت آب پزی، تنوری کردن یا ترکیبی از همه موارد فوق در آن دیده می شود.
سبد پیک نیک و زیرانداز یا صندلی در پیک نیک ها کاربرد دارند. بازی های فضای باز و سرگرمی های مختلف می توانند در پیک نیک انجام گیرند. در پارکهای عمومی، فضاهای پیک نیک معمولاً دارای میزهای پیک نیک و چیزهای دیگری مانند کباب پز، شیر آب، ظروف زباله و دستشویی می شوند.
برخی از پیک نیک ها به صورت اشتراک غذای مختصر هستند که در آن هرکس غذای اندکی که تهیه کرده را در یک میز مشترک می گذارد که برای همه قابل استفاده باشد. همراه با غذای اصلی ممکن است انواع نوشیدنی، میوه ها، سالاد و اسنک هم سرو شود.
اولین استفاده از کلمهٔ پیک نیک به سال ۱۶۹۲ و کتاب تونی ویلیس به نام Origines de la langue française برمی گردد که به "pique - nique" به عنوان یک کلمهٔ جدید اشاره کرده است. این اصطلاح برای توصیف یک گروه از مردم که در رستوران، شرابی را که خود آورده اند صرف می کنند، به کار می رفت. فعل "piquer" ( تلفظ: پیکه ) به معنی «انتخاب کردن» است با واژهٔ هم قافیهٔ "nique" ( تلفظ: نیک ) به معنی «چیزی که اهمیت کمی دارد» ترکیب شده است. اما براساس فرهنگ انگلیسی آکسفورد ( OED ) ، ریشهٔ اصلی کلمه ناشناخته است.
پس از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ پارک های سلطنتی به روی عموم برای اولین بار باز شدند. بساط پیک نیک در پارک ها تبدیل به یک فعالیت محبوب در میان تازه واجدان حق رای دادن تبدیل شد.
در اوایل قرن ۱۹، گروهی از لندنی ها انجمن پیک نیک را تشکیل دادند. آن ها در پانتئون در خیابان آکسفورد گرد هم آمدند و هر کدام بخشی از غذا، نوشیدنی یا سرگرمی ها را فراهم کردند بدون این که میزبان مشخصی وجود داشته باشد.
پیک نیک (فیلم ۱۹۵۵). پیک نیک ( به انگلیسی: Picnic ) فیلمی تکنی کالر در سبک کمدی ـ درام و رمانتیک به کارگردانی جاشوا لوگن با بازی ویلیام هولدن محصول سال ۱۹۵۶ است.
پیک نیک (وبگاه). پیک نیک سرویس آنلاین ویرایش تصویر است. مرکز این شرکت در سیاتل، واشینگتن، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. در نوزده آپریل ۲۰۱۳ به طور کامل بسته شد.
معنی کلمه پیک نیک در فرهنگ معین
معنی کلمه پیک نیک در فرهنگ عمید
معنی کلمه پیک نیک در فرهنگ فارسی
معنی کلمه پیک نیک در دانشنامه عمومی
معنی کلمه پیک نیک در ویکی واژه

معنی کلمه پیک نیک در ویکی واژه

گردش و تفریح دسته - جمعی در بیرون شهر.

جملاتی از کاربرد کلمه پیک نیک

خانواده‌ها اغلب روز استقلال را با میزبانی یا شرکت در یک پیک نیک یا باربیکیو جشن می‌گیرند. بسیاری از آنها از روز تعطیل و در برخی سالها از تعطیلات آخر هفته برای دور هم جمع شدن با اقوام یا دوستان استفاده می‌کنند. تزئینات (به عنوان مثال، استریمر، بادکنک، و لباس) عموماً به رنگ قرمز، سفید و آبی، رنگ‌های پرچم آمریکا هستند. رژه‌ها اغلب صبح‌ها، قبل از گردهمایی‌های خانوادگی برگزار می‌شوند، در حالی که نمایش‌های آتش‌بازی بعد از تاریکی شب در مکان‌هایی مانند پارک‌ها، مکان‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها، سواحل عمومی یا میدان‌های شهر انجام می‌شود.
روز استقلال معمولاً با آتش بازی، رژه، باربیکیو، کارناوال، نمایشگاه، پیک نیک، کنسرت، بازی‌های بیسبال، گردهمایی‌های خانوادگی، سخنرانی‌های سیاسی و مراسم، علاوه بر رویدادهای مختلف عمومی و خصوصی دیگر که تاریخ، دولت را جشن می‌گیرند، مرتبط است. و سنت‌های ایالات متحده روز استقلال روز ملی ایالات متحده است.
دایم به رهگذار تو اسرار امیدوار ای پیک نیک پی بده از محنتم نجات
هر آنکسی که تو را پیک نیکبختی گشت نداد دیدهٔ ما را نصیب، جز پیکان