پیوند دادن

معنی کلمه پیوند دادن در فرهنگستان زبان و ادب

{link} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، مهندسی مخابرات] ارتباط دادن دو جزء نرم افزاری یا سخت افزاری

معنی کلمه پیوند دادن در ویکی واژه

ارتباط دادن دو جزء نرم‏افزاری یا سخت‏افزاری.

جملاتی از کاربرد کلمه پیوند دادن

روستای آش نیز جزء روستاهایی بوده که در سابق از توابع بخش بستک بوده‌اند که پس از سال ۱۳۶۴ خورشیدی از توابع بستک جدا شده‌اند و به بخش خمیر پیوند دادند.
یک فرمول هورن یک فرمول گزاره ایست که به وسیلهٔ پیوند دادن عبارت‌های هورن شکل یافته‌است.
دو نوع رویکرد در مطالعه استدلال مبتنی بر قضاوت عقلانی وجود دارد، یکی رویکردهای مبتنی بر دانش و دیگری رویکردهای مبتنی بر یادگیری ماشین با استفاده از یک مجموعه بزرگ اطلاعات، و تعامل محدودی بین این دو نوع رویکرد وجود دارد. همچنین یک سری رویکردهای جمع‌سپاری وجود دارد که در تلاشند تا از طریق پیوند دادن دانش جمعی و داده‌های ورودی توسط افراد غیر متخصص مبنای دانشی را به وجود بیاورند. رویکردهای مبتنی بر دانش را می‌توان بر اساس منطق ریاضی به چند دسته رویکرد تقسیم نمود.
آب و روغن را به هم پیوند دادن مشکل است آشنایی های بی نسبت سر بیگانگی است
کشورهای اروپایی نیز نسبت به برنامه موشکی ایران، عکس‌العملی همچون آمریکا نشان داده‌اند. اتحادیه اروپا، با پیوند دادن بین حوادث منطقه، برنامه موشکی ایران را به عنوان عامل برهم‌زننده ثبات و تهدیدی علیه صلح منطقه مطرح کرده است. فرانسه نیز ایران را تهدید کرده است که در صورت عدم توافق بر سر مسائل موشکی، این کشور را تحریم‌های بیشتری خواهد کرد. پیش از این نیز وزیر خارجه فرانسه نیز اقدامات موشکی ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه می‌داند. پس از پرتاب ماهواره‌بر ظفر از سوی ایران، فرانسه و بریتانیا این اقدام ایران را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ دانسته‌اند.
آن جهانبخشی که هرگز چون نفس، گاه سخا در کفش پیوند دادنها نشد از هم جدا
«استخراج مدرک و کشف پیوند» به معنی توسعه ابزار و فناوری‌ها برای کشف خودکار، استخراج و پیوند دادن شواهد پراکنده در مقادیر زیادی از منابع داده طبقه‌بندی‌شده و طبقه‌بندی‌نشده‌است. نمونه این داده‌ها پیشینه تماس‌های تلفنی در پایگاه داده آژانس امنیت ملی (مین‌وی)، تاریخچه وب‌گردی، یا تراکنش مالی هستند.