پیشنهاده

معنی کلمه پیشنهاده در لغت نامه دهخدا

پیش نهاده. [ ن ِ / ن َ دَ / دِ ] ( ن مف مرکب ) برابرنهاده. مقابل پس نهاده. || پیش آورده. از حد متعارف تجاوزداده و بمجاور درآورده. جلوآورده :
چو کاسه بازگشاده دهان بجوع الکلب
چو کوزه پیش نهاده شکم ز استسقا.خاقانی.

معنی کلمه پیشنهاده در فرهنگ فارسی

( صفت )۱- برابر نهاده مقابل پس نهاده . ۲- از حد متعارف تجاوز داده و بمجاور در آورده

معنی کلمه پیشنهاده در فرهنگستان زبان و ادب

{proposal} [عمومی] طرح یا پیشنهادی که به صورت مکتوب و مدون در قالبی مشخص به شخص یا اشخاص برای بررسی و پذیرش ارائه می شود

معنی کلمه پیشنهاده در ویکی واژه

طرح یا پیشنهادی که به‌صورت مکتوب و مدون در قالبی مشخص به شخص یا اشخاص برای بررسی و پذیرش ارائه می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه پیشنهاده

نوذر آزادی پس از انقلاب ۱۳۵۷ چندین سفر به اروپا و آمریکا داشت و پیشنهادهای زیادی برای کار دریافت کرد، اما به دلایل مختلف هیچ‌کدام را نپذیرفت. او بیشتر وقت خود را به نقاشی می‌گذراند.
اگرچه هیچ روش روشنی برای جلوگیری از بروز دیس‌تایمی وجود ندارد، یک سری پیشنهادها وجود دارد. از آنجایی که دیس‌تایمی اغلب در کودکی اتفاق می‌افتد، مهم است تا کودکانی را که ممکن است در خطر ریسک هستند، شناسایی کنیم. ممکن است کار با کودکان برای کمک به کنترل استرسشان، افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش اعتماد به نفس و فراهم کردن شبکه حمایت اجتماعی سودمند باشد. این روش‌ها ممکن است در قطع یا تاخیر در علائم دیس‌تایمی مفید باشد.
موقعیت اَکِد نامعلوم است، ولی دانشمندان پیشنهادهای گوناگونی را مطرح کرده‌اند. در بسیاری از پیشنهادهای قدیمی‌تر، اکد در کنار فرات مکان‌یابی شده‌بود؛ ولی بر پایهٔ بحث‌های جدیدتر کنارهٔ دجله محتمل‌تر دانسته می‌شود.