پیش دبستانی

معنی کلمه پیش دبستانی در فرهنگ معین

(دَ بِ ) (ص نسب . اِ. ) ۱ - مربوط به کودکانی که هنوز به دبستان نرفته اند. ۲ - دورة آموزش پیش از دبستان ، دورة آمادگی .

معنی کلمه پیش دبستانی در ویکی واژه

مربوط به کودکانی که هنوز به دبستان نرفته‌اند.
دورة آموزش پیش از دبستان، دورة آمادگی.

جملاتی از کاربرد کلمه پیش دبستانی

آموزش پیش دبستانی شامل آموزش اختیاری کودکان با سن بین ۳۶ تا ۷۲ماه است که زیر سن آموزش ابتدایی اجباری هستند. موسسات آموزش پیش دبستانی، مهد کودک‌های مستقل، به عنوان کلاس‌های مهدکودک و کلاس‌های عملی در موسسات آموزش رسمی و غیررسمی با ظرفیت فضای آموزشی مناسب افتتاح می‌شوند.
پژوهشگران معتقدند تماشای صفحه نمایش به مدت دو ساعت یا بیشتر در طول روز با سلامتی روانی کمتر در میان کودکان پیش دبستانی (دو تا پنج ساله) مرتبط است.
مرحله پیش دبستانی از اساسی‌ترین مراحل تحصیل کودکان در هند است. مهارت و رفتار، هدف آموزش در پیش دبستانی می‌باشد. طبق قانون کودکان برای تحصیلات ابتدایی به مدارس فرستاده می‌شوند اما هنوز فرستادن کودکان به پیش دبستانی به صورت قانون اجباری وجود ندارد. معمولاً در شهرهای کوچک پیش دبستانی به ندرت قابل دسترسی است مخصوصاً در مزارع و دهکده‌های کوچک اطراف کشور اما در شهرها و کلان‌شهرها تعداد زیادی مراکز پیش دبستانی تأسیس شده‌است و نیاز به مدارس پیش دبستانی در شهرهای کوچک رو به رشد می‌باشد ولی به‌طور کلی ۱٪ از جمعیت زیر سن ۶ سال برای آموزش به مدارس پیش دبستانی فرستاده می‌شوند.
جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی از برخی از استان‌های کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این معلمان مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی خواستار استخدام مانند معلمان حق‌التدریسی، نهضتی، پیش دبستانی و نیروهای خدماتی شدند.
در این بخش ۳۹ مدرسه که ۲۱ دبستان، ۲ پیش دبستانی تا کلاس نهمی(۹)، ۷ راهنمایی، ۴ دبیرستان، ۱ بنیاد دسترسی به تکنولوژی، ۱ آکادمی عمومی، ۱ آکادمی اینترنت و ۱ آکادمی شتاب در این بخش آموزش و پرورشی دایر است. در این منطقه ۲۲۴۹۹ دانش آموز ثبت نام کرده‌اند.
آموزش پیش دبستانی در هنگ کنگ رایگان نیست. اما والدینی که دارای اقامت هنگ کنگ باشند می‌توانند از کوپنهای حمایتی دولت استفاده کنند. میزان این یارانه در سال ۲۰۱۳، ۱۶٬۸۰۰دلار بود.
۱- پیش دبستانی / ۲- دبستان / ۳- دبیرستان و دوره‌های کارآموزی / ۴- تحصیلات تکمیلی
در مقایسه با سایر مقاطع آموزش پایه، داده‌های مرتبط با تأمین منابع مالی آموزش پیش دبستانی، که در سطح جهانی قابل مقایسه باشند، بسیار کمیابند. در حالی که ممکن است اغلب برنامه‌های غیررسمی و خصوصی موجود به‌طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته باشند، از میزان منابع مالی موجود می‌توان اینچنین استنباط کرد که منابع اختصاص یافته به این بخش، خصوصاً وقتی که منافع مورد انتظار از آن را در نظر گیریم، ناکافی هستند. در سطح جهانی، علی‌رغم آنکه تأثیر مثبت نگهداری و آموزش با کیفیت در سنین ابتدایی کودکی بر یادگیری بعدی و سایر فعالیت‌های اجتماعی آنان به خوبی مستندسازی شده‌است، آموزش پیش دبستانی کمترین میزان از کل بودجه عمومی اختصاص یافته به آموزش را دریافت می‌کند.
آموزش رسمی به‌طور کلی به‌طور رسمی به مراحل زیر تقسیم می‌شود: پیش دبستانی یا مهد کودک، دبستان، دبیرستان و سپس دانشگاه، کالج یا کارآموزی.
این اردوگاه دارای ۹ مدرسه ابتدایی برای پسران، ۱۲ مدرسه ابتدایی برای دختران، ۴ مدرسه پیش دبستانی برای پسران و دختران است؛ و تعداد زیادی مهد کودک در آن وجود دارد.