پیروزمندانه

معنی کلمه پیروزمندانه در فرهنگ عمید

۱. توٲم با پیروزمندی.
۲. (قید ) با حالت پیروزمندی.

جملاتی از کاربرد کلمه پیروزمندانه

استر و ابی به اجرای دو نفره در کلوپ‌های شبانه روی آوردند. آنان همانند هنرمند در نخستین فیلم بلند آلمانی-اسرائیلی شن‌های سوزان (محصول سال ۱۹۶۰) دیده شدند. این دو موسیقی‌های پیشین یهودی را بار دیگر ترتیب دادند و نخستین آلبوم خود را با اسم هوفاریم (سرودهای اسرائیلی می‌نوازد) را در اسرافون رکوردز در سال ۱۹۶۱ انتشار کردند. درهمان سال، استر جایگاه نخست جشنواره ترانه اسرائیل کسب کرد. استر و ابی آلبوم فابل‌ها و افسانه‌ها را در سال ۱۹۶۲ انتشار دادند. هر دو آلبوم پیروزمندانه بودند و بیشتر از جانب رادیو صدای اسرائیل پخش می‌گردیدند. صدای اسرائیل استر را به جشنواره بین‌المللی آواز سوپوت در لهستان اعزام کرد و در همان کشور به جایگاه دوم دست پیدا کرد.
در مارس ۱۹۱۲، اسکندر با ده فرمانده ارشد نظامی ملاقات کرد. همه آنها توافق کردند که به تمام درگیری‌های داخلی در ارتش پایان دهند و به‌طور کامل به تحقق اهداف ملی متعهد شوند، که فضا را برای تحکیم قبل از دو جنگ متوالی بالکان فراهم کرد. در جنگ اول بالکان در سال ۱۹۱۲، به عنوان فرمانده ارتش اول، ولیعهد اسکندر نبردهای پیروزمندانه‌ای را در کومانوو و بیتولا انجام داد. یکی از ارزشمندترین لحظات اسکندر زمانی بود که او عثمانی‌ها را از کوزوو بیرون راند و در ۲۸ اکتبر ۱۹۱۲ ارتش صرب‌ها را در بررسی میدان پرندگان سیاه رهبری کرد.
نادرشاه افشار (۲۸ محرم ۱۱۰۰ ه‍.ق – ۱۱ جمادی‌الثّانی ۱۱۶۰ ه‍.ق) پایه‌گذار دودمان افشار است که از ۱۱۴۸ تا ۱۱۶۰ ه‍.ق به‌عنوان شاه ایران حکومت کرد. بیرون راندن افغان‌های هوتکی، عثمانی‌ها و روس‌ها از کشور، بازپس‌گیری سرزمین‌های از دست رفته و یک‌پارچه‌سازی ایران، فتح دهلی، ترکستان و جنگ‌های پیروزمندانهٔ نادرشاه سبب شهرت بسیار او شد. از او با عناوینی مانند ناپلئونِ شرق یا ناپلئونِ ایران و آخرین فاتحِ بزرگِ آسیای میانه یاد شده‌است.
۲۰ اکتبر، او در دقیقه ۷۹ پا به میدان گذاشت و یک دقیقه بعد گل زد. او گل دوم را دو بعد از گذشت دو دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی به ثمر رساند تا یک بازگشت پیروزمندانه برای سیتی ۱۰ نفره برابر وست برومویچ آلبیون به دست آید. ۱۱ نوامبر، جکو گل پیروزی بخش دیرهنگام دیگری را به عنوان بازیکن جایگزین با یک ضربه پای چپ والی در دقیقه ۸۸ برابر تاتنهام هاتسپور به ثمر رساند. ۲۹ دسامبر ۲۰۱۲، دو گل در پیروزی ۴–۳ برابر نوریچ سیتی به ثمر رساند.
عدالت بر ردّ پاهای ما پیروزمندانه قدم خواهد زد