پیرس

پیرس

معنی کلمه پیرس در لغت نامه دهخدا

پیرس. [ رِ ] ( اِخ ) بندر معروف آتن بود که در آن چهارصد کشتی توقف میتوانست کرد. امروز پیرس بشهر جدیدی مبدل شده و دارای 21000 تن سکنه است. ( ترجمه تمدن قدیم فوستل دو کولانژ ص 468 ).، پی رس. [ پ َ / پ ِ رَ ] ( نف مرکب ) آنکه از عقب و از پی رسد. آنکه از دنبال درآید و ملحق گردد.

معنی کلمه پیرس در فرهنگ عمید

۱. آن که از پی برسد.
۲. آن که از دنبال آید و به دیگران ملحق شود، پی رسنده، ازپی رسنده.

معنی کلمه پیرس در فرهنگ فارسی

بندر معروف آتن بود
( صفت ) آنکه از عقب و از پی رسد آنکه از دنبال آید و ملحق گردد.

معنی کلمه پیرس در دانشنامه عمومی

پیرس (دهانه). پیرس یک دهانه برخوردی در ماه است.
این دهانه ۱ دهانه اقماری دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه پیرس

دگر هرک پیرست و بیکار و سست همان کو جوانست و ناتن درست
بردی دل پیرسال خورده ای یار جوان بخورد سالی
محتاج هواداری پیرست مرید بی فیض سحاب، قطره گوهر نشود
او چنان پیرست کش آغاز نیست با چنان در یتیم انباز نیست
آجین شهری در بخش پیرسلمان شهرستان اسدآباد استان همدان ایران است
خصوصیات آلیاژ پیر سخت شونده به شدت تابع دما و زمان پیرسازی است. با گذشت زمان پیرسازی (مرحله سوم عملیات پیر سختی)، رسوبات جوانه زنی نموده و بر اثر نفوذ رشد می‌کنند. این رسوبات با رسیدن به بهترین توزیع و اندازه، حداکثر استحکام را در آلیاژ ایجاد می‌کنند. با افزایش زمان پیرسازی رسوبات ریزتر از بین رفته و رسوبات بزرگتری تشکیل می‌شود و در نتیجه استحکام آلیاژ کاهش می‌یابد.
دفتر مرکزی اسکای‌لینک اوییشن در تورنتو، کانادا واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی نیز در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو قرار دارد.
یکی مرد پیرست با رای و شرم سخن گفتنش چرب و آواز نرم
جهان پیرست امّا طفل سالست که در پیریش طفلی همچو زالست
ورچه پیرست او شود برنا چو آید نزد تو زانکه همراه و دلیلش دولت برنا بود
و درین معنی تحقّیق نیکو بشنو، کی چون آن تحقّیق تمام ادراک کنی، هیچ شبهت نماند کی همۀ پیران و همۀ صوفیان حقّیقی یکی‌اند که بهیچ صفت ایشان را دوی نیست بدانک اتفاق همۀ ادیان و مذاهبست و به نزدیک عقلا محقّق کی معبود و مقصود جل جلاله یکی است واحد من کل وجه است کی البته دوی را آنجا مجال نیست، و اگر در رونده یاراه اختلافی هست، چون به مقصد رسند اختلاف برخاست و همه بوحدت بدل شد، کی تا هیچ چیز از صفات بشریت رونده باقیست هنوز به مقصد نرسیده است و تلون حالت رونده را در راه پدید آید، چون به مطلوب و مقصود رسید از آن همه باوی هیچ چیز نماند و همه وحدت مجرد گردد. و از اینجاست کی از مشایخ یکی می‌گوید کی اناالحقّ و دیگری گوید سبحانی و شیخ ما می‌گوید که لیس فی جبتی سوی اللّه. پس محقّق شد که چون رونده به مقصد نرسیده است پیری را نشاید کی او هنوز محتاج پیرست که او را بر راه دلالت کند و هرک به مقصد رسید شایستۀ پیری شد. پس سخن مشایخ به برهان درست گشت کی آنچ ایشان گفته‌اند کی همه یکی و یکی همه و آنک می‌گوید کی از دو پیر خرقه نشاید گرفت، او از خویش خبر می‌دهد کی هنوز در عالم دویست و ایشان را دومی بیند و می‌داند، و از احوال مشایخ هیچ خبر ندارد، چون چشمش باز شود و نظرش برین عالم افتد، آنگه محقّق گردد. مگر کسی که بدین سخن آن خواهد کی نشاید خرقۀ دوم فراگرفتن نیت بطلان خرقۀ اول را، که این سخن راست بود. و بدین نیت البته هرکه چنین کند خرقۀ اول کی پوشیده دارد باطل گردد و دوم حرام بود پوشیدن، و از محروم و مهجور گردد و العیاذباللّه من ذلک.
کمک ذخیره کمک داور ویدئویی: برونو پیرس (برزیل)
پیرست صفا بمسلک عشق با آنکه هنوز در شبابست
در رویال رامبل بابی لشلی به دلیل خیانت پاول هیمن به براک لزنر توانست او را شکست دهد تا قهرمان جدید کمربند دبلیودبلیوئی شود. شب بعد اعلام شد که بابی لشلی در رویداد الیمینیشن چیمبر از کمربند خود در مسابقه درون قفس حفاظت می‌کند. براک لزنر وارد شد و خواستار مسابقه ای دوباره با لشلی شد و لشلی قبول نکرد اما آدام پیرس اعلام کرد که براک لزنر و بابی لشلی در این مسابقه خواهند بود و کمی بعد تر سث رالینز و ای جی استایلز و مت ریدل و آستین تئوری نیز به مسابقه اضافه شدند.
که کس در جهان گاو چونان ندید نه از پیرسر کاردانان شنید
دکتر پیرس همچنین مبتلا به «اسکیزوفرنی پارانوئید (هذیانی)» است و توهم‌هایش به او در حل پرونده‌ها کمک می‌کنند.
اخلاق رایانه‌ای بخشی از فلسفه عملی است که به چگونگی تصمیم‌گیری متخصصان کامپیوتر در مورد رفتارهای حرفه‌ای و اجتماعی مربوط می‌شود. مارگارت آن پیرس، استاد گروه ریاضیات و کامپیوتر در دانشگاه جورجیا جنوبی، تصمیمات اخلاقی مربوط به فناوری و کاربرد رایانه را در سه اثر اصلی طبقه‌بندی کرده‌است:
طوایف عمده این ولسوالی، روشن بیگ، حیدر بیگ، نیکه، پیرستان، چاووش، سرخک، خاله و… می‌باشد.