پیتان

معنی کلمه پیتان در لغت نامه دهخدا

پی تان. ( اِخ ) نام شهری به آسیای صغیر. ( ایران باستان ج 2 ص 1242 ). رجوع به پی تانه شود.

معنی کلمه پیتان در فرهنگ فارسی

نام شهری ب آسیای صغیر

معنی کلمه پیتان در ویکی واژه

پادان در قرن هفتم پیش از میلاد، هزار سال بعد چنین یاد می‌گردد. پیتان احتمالا از دو بخش پیت - آن درست شده که باید با اسپدانا مترادف باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه پیتان

او در سال ۱۹۸۳ تکواندو را با پیروی از برادر بزرگتر خود عثمان بویالی آغاز کرد. پس از چهار سال تمرین سخت در باشگاه ورزشی برادرش، در تیم ملی پذیرفته شد. او بعداً کاپیتان تیم ترکیه شد.
در همان روزی که کانون هواداران تاسیس شد ، مدیریت باشگاه العربی تصمیم گرفت پیراهن شماره یک را برای همیشه بایگانی و آن را به هواداران خود هدیه کند ، هواداران به طور رسمی بازیکن شماره یک در باشگاه العربی شدند ، جایی که کاپیتان مسعود زارعی از شماره یک خود چشم پوشی کرد و آن را به هواداران هدیه کرد.
کاپیتان پیشین تیم انگلیس، ناصر حسین گفت: فلاور و اولونگا «با آنچه انجام دادند ثابت کردند که مردان بزرگی هستند.»
استیون گرانت راجرز یک شخصیت داستانی است که توسط کریس ایوانز در یکی از فیلم‌های خودش (اولین انتقام جو) در دنیای سینمایی مارول معرفی شده‌است، که بر اساس شخصیت مارول کامیکس به همین نام است و به‌طور معمول به عنوان کاپیتان آمریکا شناخته شده‌است. در فیلم‌ها، استیو راجرز سرباز ارتش ایالات متحده آمریکا است که توانایی‌های جسمی و روحی خود را با سرم "سرباز فوق العاده" توسعه یافته و توسط ارتش افزایش داده و بعد از آن ۷۰ سال در یخ منجمد شد. وی رهبر گروه انتقام‌جویان است.
در میان اسیران برجسته تر این قلعه، می‌توان از داگلاس بادر، خلبان تک خال نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، پت رید، مردی که توجه افکار عمومی را به قلعه کلدیتز با نوشتن یک کتاب پس از جنگ جلب کرد، ایری نیو، اولین افسر بریتانیایی که از کلدیتز فرار و بعداً عضو پارلمان انگلیس شد، کاپیتان ارتش نیوزلند چارلز اوفام، که تنها سرباز رزمی بود که تاکنون دو بار صلیب ویکتوریا را دریافت کرده‌است و سر دیوید استرلینگ، بنیان‌گذار سرویس ویژه هوایی جنگی، نام برد.
از ماه ژوئن تا سپتامبر، واسیلوسکی به خدمت در هنگ‌ها و گروهان‌هایی منصوب شد و بالأخره در ماه سپتامبر به عنوان معاون فرماندهٔ گروهان (پولوروتنی) به هنگ چهارصد و نهم نووخوپرسکی در ردهٔ تقسیمات صد و نه، ارتش نهم به جبهه رفت. در بهار سال ۱۹۱۶ واسیلوسکی فرماندهی یک گروهان را بر عهده گرفت که در نتیجه، در هنگ به‌طور زیادی شناخته شد. در ماه مه سال ۱۹۱۶ او سربازان خود را در نبرد بروسیلوف رهبری کرد که بعد از دادن زخمی‌ها و تلفات سنگین میان فرماندهان، فرمانده شد و در سن ۲۲ سالگی درجه کاپیتانی گرفت.
السد چند روز قبل از انتصاب آموتا اعلام کرد که کاپیتان سابق رئال مادرید، رائول، که به صورت رایگان از شالکه ۰۴ وارد بازی می‌کرد، به‌این تیم پیوسته.
کاپیتان و فرمانده کشتی، ویلیام لویس هرندون، یک افسر برجسته بود که در طول جنگ مکزیک و آمریکا خدمت کرده بود و درهٔ آمازون را کاوش کرده بود. او نیز با کشتی خود به زیر آب رفت. دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده بعداً به افتخار او یواس‌اس هرندان (یواس‌اس هرندان (دی‌دی-۱۹۸) و یواس‌اس هرندان (دی‌دی-۶۳۸)) نام‌گذاری شدند. و همچنین شهر هرندن در ویرجینیا به‌نام او نام‌گذاری شد. دو سال پس از غرق شدن این کشتی، الن دختر ناخدا هرندون با چستر آلن آرتور، که بعدها بیست و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده شد، ازدواج کرد.