پیامبری

معنی کلمه پیامبری در لغت نامه دهخدا

پیامبری. [ پ َ ب َ ] ( حامص مرکب ) عمل پیامبر. پیغمبری. وخشوری. رسالت. پیام گزاری.

معنی کلمه پیامبری در فرهنگ معین

( ~. ) (حامص . ) ۱ - پیام آوری . ۲ - قاصدی . ۳ - نبوت ، رسالت .

معنی کلمه پیامبری در فرهنگ فارسی

عمل پیامبر.۱- پیام آوریپیغام گزاری. ۲- قاصدی بریدی . ۳- پیغامبری نبوت رسالت .

جملاتی از کاربرد کلمه پیامبری

خویشتن را پیمبری خو کن اگر از دوده پیامبری
به روی تو صنما ختم شد نکورویی چو برپیمبر ما ختم شد پیامبری
او قبل از پیامبری محمد با زینب دختر محمد ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام امامه است. کتاب مشرکی در خانواده پیامبر به رابطه زینب و ابوالعاص می‌پردازد.
ابراهیم بن سموئیل ابوالعفیا(عبری: אברהם בן שמואל אבולעפיה) بنیان‌گذار مکتب و آموزه پیامبری کابالایی بود که در اسپانیا زاده شد و در سال ۱۲۹۱ در کومینو درگذشت.
نه خداییست نی پیامبری‌! بی موثر وجود هر اثری‌!
بابیت یا آیین بابی (بیانی)، به دینی گفته می‌شود که در سال ۱۲۶۰ قمری توسط سید علی‌محمد شیرازی ملقب به باب، در ایران پدید آمد و پیروانی از تمامی قشرها و اصناف جامعه و از مناطق مختلف ایران به خود جذب کرد. سید علی‌محمد باب خود را پیامبری جدید و بشارت دهندهٔ دینی که قرار است پس از او توسط «من یُظهِره‌الله» (آنکه خداوند او را ظاهر خواهد ساخت)، ظاهر شود خواند و بارها در آثار خود به ظهور او اشاره کرد.
عالمی قصد کافری کرده او به نوبت پیامبری کرده
ای بوده خسروان را همچون پیامبری پرورده بندگان را همچون برادری
جهل خس را پیامبری ندهد آز کس را توانگری ندهد
آیه اول کتاب اشعیا بیان می‌کند که اشعیا در دوران سلطنت حزقیا، یوثام، آحاز، پادشاهی یهودا، زندگی میکرده است. سلطنت حزقیا در اواسط قرن هشتم پیش از میلاد حدود 52 سال ادامه داشت و اشعیا باید چند سال قبل از مرگ حزقیا، احتمالاً در دهه 740 پیش از میلاد، خدمت خود را آغاز کرده باشد. ممکن است اشعیا برای چند سال با مناسه هم‌دوره بوده باشد. بنابراین، اشعیا ممکن است به مدت 64 سال پیامبری کرده باشد.