پیاده سازی فناوری

معنی کلمه پیاده سازی فناوری در فرهنگستان زبان و ادب

{technology implementation} [مدیریت فنّاوری] تبدیل فنّاوری دریافتی به فنّاوری مفید و سودمند با ایجاد تغییراتی در آن از جمله در طراحی فرایند و آموزش کارکنان و تغییر ساختار فرهنگی و بازسازی سازمانی و افزایش بهره وری از طریق توسعۀ نظام ارزش گذاری کیفی دستمزدها

جملاتی از کاربرد کلمه پیاده سازی فناوری

در آوریل ۲۰۱۵، یورگن کلوپ اعلام کرد که پس از فصلی ناامید کننده بورسیا دورتموند را ترک می کند. اندکی پس از آن توماس توخل رسماً به عنوان سرمربی جدید این باشگاه معرفی شد و قراردادی سه ساله امضا کرد. توخل خیلی زود شروع به احیای تیم کرد و بازیکنانی را برای پیاده سازی سبک فوتبالی خود به خدمت گرفت. او قصد داشت خط حمله‌ی پویایی که در ماینتس به وجود آورده بود را این بار در دورتموند بنا کند.
پدهای یکبار مصرف کلاسیک که برای جاسوسی بودند، از پدهای بسیار ریز، برگه‌های راحت مخفی شونده، مداد تیز و یک سری محاسبات ذهنی استفاده می‌کردند. این متد اکنون می‌تواند به صورت یک برنامه نرم‌افزاری پیاده سازی شود که از فایل‌های داده به عنوان ورودی (متن اصلی)، خروجی (متن رمزشده) و کلید (همان دنباله رندوم مورد نیاز) استفاده میکند. عملیات xor معمولا برای ترکیب کردن متن اصلی و المان‌های کلید استفاده می‌شود. این روش به ویژه در کامپیوترها جالب توجه است چون معمولا یک دستورالعمل ماشین محلی است و درنتیجه بسیار سریع است. ولی به هرحال سخت است که مطمئن شویم که کلید واقعا رندوم است، یکبار استفاده شده است، هیچ وقت برای دشمن احراز نمی‌شود و بعد از استفاده کاملا نابود می‌شود. پیاده سازی بخش‌های اضطراری یک برنامه نرم‌افزاری پد یکبار مصرف، چالش‌های واقعی را ایجاد می‌کند؛ مثلا جابه‌جایی امن، ارسال متن اصلی، کلید واقعا رندوم و استفاده تنها یکباره از کلید.
ساختمان داده های متعددی برای پیاده سازی جدول نماد مثل:درخت ها، لیست های خطی و فهرست خودسازمان‌دهی‌کننده قابل استفاده است. جدول نمادها به وسیله بخش های زیادی از کامپایلر مورد دسترسی قرار می گیرد، در شروع با تحلیل لغوی و در ادامه در بهینه سازی.
که با توجه به سطح پیچیدگی و خوانایی آن متوجه می شویم که تابع بازگشتی صورت ساده تری از پیاده سازی آن است.
نادری مخالف خصولتی سازی بنگاه‌های دولتی به اسم خصوصی‌سازی و یا طولانی شدن فرآیند واگذاری است که به واگذاری‌های ناموفقی مثل نیشکر هفت تپه می‌انجامد. از طرف دیگر با وجود آنکه خود را مخالف رانت و موافق خصوصی سازی واقعی می داند و از سیاست‌های اقتصادی دوره دولت روحانی انتقاد می‌کند، ولی مجدانه حامی سیاست ارز چند نرخی با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و ادامه تخصیص پر از فساد آن بوده که از سال ۱۳۹۷ در اقتصاد ایران پیاده سازی شد و آسیب‌های بسیاری به بنگاه‌های دولتی و خصوصی زد. وی درباره مسئولان دولتی در دولت ابراهیم رئیسی که دنبال تک نرخی کردن قیمت ارز بودند می‌گوید: «بخشی از این سیاست ها توسط بازماندگان دموکرات و نئولیبرال دولت قبلی هم اکنون در دولت آقای رئیسی تئوریزه و اجرایی می شود». وقتی خبر توقف سیاست تک نرخی کردن ارز چند نرخی کردن بازار ارز و تخصیص دلار به قیمت ۲۸.۵۰۰ تومانی توسط بانک مرکزی وقت اعلام شد نادری چنین از آن یاد کرد:
اصل پایان به پایان به‌طور پیش پا افتاده به توابع فراتر از کنترل و اصلاح خطای پایان به انتها تسری نمی‌یابد. به عنوان مثال، هیچ استدلال سر راست و پایانی برای پارامترهای ارتباطی مانند تأخیر و توان تولیدی قابل ارائه نیست. در مقاله ای در سال ۲۰۰۱، بلومنتال و کلارک یادداشت کردند: "[F] در ابتدا، استدلال‌های پایان به پایان حول الزاماتی بود که می‌توانست به درستی در نقاط انتهایی پیاده سازی شود؛ اگر پیاده سازی در داخل شبکه تنها راه تحقق این نیاز است. پس از وهله اول بحثی پایان به پایان مناسب نیست. " : 80 
روش‌های استاندارد برای جلوگیری از آن برای مثال استفاده از یک پیام احراز هویت می‌‌تواند به همراه سیستم پد یکبار مصرف استفاده شود تا از چنین حملاتی جلوگیری کند. همچنین متدهای کلاسیک مانند پدکردن با طول متغیر و جمع‌سازی روسی می‌توانند استفاده شوند ولی همه آنها امنیت کاملی را که خود پد یکبار مصرف دارند، کم دارند. هش‌کردن همه جانبه راهی برای احراز هویت پیام‌ها تا یک قید امنیتی دلخواه ارائه می‌دهد. (برای مثال برای هر P > 0 یک هش به اندازه کافی بزرگ اطمینان می‌دهد که حتی احتمال موفقیت یک مهاجم بدون قید محاسباتی کمتر از P است.) ولی این از داده رندوم و اضافه پد استفاده می‌کند و احتمال پیاده سازی سیستم بدون کامپیوتر را حذف می‌کند.
واحد فنی تیم قرمز (واحد تکنیکال) برای تست نفوذپذیری و آزمایش امنیت دیجیتال یک سازمان وظیفه‌ی طراحی و پیاده سازی نفوذهای دیجیتال به شبکه‌های کامپیوتری آن‌ها را دارد.
دستیابی به مشخصات فنی مورد نیاز طراح: به طور کلی ساختارهای سیستم های درای وال کی پلاس با توجه به خصوصیات عملکردی متنوع همچون صوتی و حرارتی و غیره، این امکان را به طراحان می دهند تا بتوانند اصولی ترین و بهترین سیستم ها را در طرح های خود پیاده سازی کنند.
به طور کلی، استاندارد اینترنت مشخصه ای است که پایدار و به خوبی درک شده، از نظر فنی صلاحیت داشته باشد، دارای پیاده سازی های متعدد، مستقل و قابل تعامل با تجربه عملیاتی قابل توجه باشد، از حمایت عمومی قابل توجهی برخوردار باشد و به طور قابل تشخیصی در برخی یا همه بخش های اینترنت مفید باشد.