پی ریزی

معنی کلمه پی ریزی در لغت نامه دهخدا

پی ریزی. [ پ َ / پ ِ ] ( حامص مرکب ) عمل پی ریز. بنیان گذاری. پی افکنی. اساس افکنی.

معنی کلمه پی ریزی در فرهنگ معین

(پِ ) (حامص . ) بنیان گذاری .

معنی کلمه پی ریزی در فرهنگ عمید

۱. شفته ریزی دیوار یا پایۀ ساختمان.
۲. پی افکنی، بنیان گذاری.

معنی کلمه پی ریزی در فرهنگ فارسی

بنیان گذاری پی افکنی .

جملاتی از کاربرد کلمه پی ریزی

عمده‌ترین فعالیت وی با وجود تدابیر شدید نظارتی حکومت، پی ریزی قیامی بود که در کنار ارتباط با مردم و ایراد خطبه‌ها، به صورت جلسات مخفی انجام می‌گردید. این قیام را علامه بلخی برای ماه حمل ۱۳۲۹ در نظر گرفته بود که به علت خیانت فردی، به انجام نرسید و باعث شد وی سا لها در حبس به سر برد.
آزادی‌های هوایی دسته‌ای از حقوق هوانوردی بازرگانی هستند که به شرکت‌های هواپیمایی یک کشور اعطا می‌شوند تا بتوانند به مرز هوایی یک کشور دیگر وارد شوند و در آن کشور فرود بیایند. این حقوق در پی عدم توافق بر سر گسترش آزادی هوایی در پیمان هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی (پیمان شیکاگو) در سال ۱۹۴۴ میلادی پی ریزی شدند.
آغاز ساخت مسجد جامع عباسی در سال ۱۰۲۱ هجری به دستور شاه عباس بوده‌است. اگرچه سردرب آن با شتاب بیشتری ساخته می‌شود تا میدان نقش جهان را کامل کند. ساخت سردرب در سال ۱۰۲۵ هجری پایان می‌یابد . پیترو دلاواله در سال ۱۰۲۶ می‌گوید که مسجد در آن سال تنها پی ریزی شده بود. آخرین تاریخ ثبت شده در مسجد هم مربوط به سال ۱۰۴۰ هجری می‌باشد.
او در فصل ۰۸–۲۰۰۷ معمولاً به عنوان یار تعویضی به کار گرفته می‌شد اما سال پس از آن از سوی رودی گارسیا، به عنوان یکی از اعضای ثابت تیم اول لیل شناخته شد. گل فوق‌العاده تماشایی راه دورش به تیم اوسر در سپتامبر آن فصل علاوه بر این که تبدیل شکست یک به ۲ به پیروزی ۳ بر دوی لیل را پی ریزی کرد، جایگاه آزار در ترکیب ثابت تیم فرانسوی را هم استحکام بخشید.
این تشکیلات به سال ۲۰۱۰ پی ریزی شد و به فعالیت در مسائلی مانند آموزش، اعتراض ضد زنده‌شکافی، لابی گری سیاسی و تحقیقات در جهت حذف و ممانعت از آزمایش روی حیوانات می‌پردازد.