پژوهشگر

معنی کلمه پژوهشگر در لغت نامه دهخدا

پژوهشگر. [ پ ِ / پ َ هَِ گ َ ] ( ص مرکب ) پژوهش کننده.

معنی کلمه پژوهشگر در فرهنگ عمید

پژوهش کننده.

معنی کلمه پژوهشگر در فرهنگ فارسی

پژوهش کننده
( صفت ) پژوهش کننده .

معنی کلمه پژوهشگر در ویکی واژه

ricercatore

جملاتی از کاربرد کلمه پژوهشگر

احمد حامی (۱۲۸۶ یا ۱۲۸۸ تهران – ۷ بهمن ۱۳۷۹ در گذشت[۵] استاد دانشگاه، مهندس راه و ساختمان و پژوهشگر ایرانی است. دانشگاه آکسفورد از او با عنوان پدر مهندسی عمران ایران یاد کرده‌است.
احمد خاتمی فعالیت‌های بیرونی متنوعی نیز در حوزه‌هایی مرتبط با تخصص علمی خود داشته‌است. در سال ۱۳۸۷، وی به‌عنوان یکی از داوران بخش متون قدیم در دورهٔ بیست-و-ششم جایزهٔ کتاب سال حضور داشت، و برای چند دوره رئیس گروه «زبان و ادبیات» در شورای علمی جشنوارهٔ فارابی بوده‌است. نیز از احمد خاتمی در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ با عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر کشوری تقدیر شد. همچنین کتاب «درس‌گفتارهای نقد ادبی»، نوشتهٔ احمد خاتمی، در شانزدهمین دورهٔ «جشنوارهٔ قلم زرین» که هرساله به‌وسیلهٔ انجمن قلم ایران برگزار می‌شود، به‌عنوان یکی از برندگان بخش «نقد و پژوهش ادبی» برگزیده شد.
همی خواستم شد پژوهشگرا از آنان که دیدم بدانجا درا
فارسی‌زبانان بزرگ‌ترین جمعیت از لحاظ فرهنگی در داخل ایران هستند. فارسی‌زبانان به عنوان یک قوم شناخته نمی‌شوند و در مناطق مختلف ایران دارای فرهنگ‌ها و گویش‌های گوناگون هستند. زبان فارسی زبان مشترک این گروه است که بیشترین گویشوران را در ایران دارد و به باور برخی از پژوهشگران، عامل تقویت کننده و پیوند دهنده سایر اقوام ایرانی است.