پوپو

معنی کلمه پوپو در لغت نامه دهخدا

پوپو. ( اِ ) هُدهُد. ( اسدی ) ( دهار ). ابوالربیع. مرغ سلیمان. پوپه. پوپک. پوپش. ( برهان ). پوبش. ( زمخشری ). شانه سر. شانه سرک. شانه بسر. بودبود :
خلاف نیست که شاه پرندگان باز است
اگر چه تاج وطن بر چکاد پوپو کرد.اثیر اخسیکتی.وصال بلبل با گل هنوز نابوده
بخیره شور برآورده شانه سر، پوپو.
|| ( اِ صوت ) حکایت صوت هدهد. آواز هدهد را نیز گفته اند، چنانکه آواز فاخته را کوکو خوانند. ( برهان ).

معنی کلمه پوپو در فرهنگ معین

(اِ. ) هدهد، شانه سر.

معنی کلمه پوپو در فرهنگ عمید

= پوپک

معنی کلمه پوپو در فرهنگ فارسی

( اسم ) هدهد شانه سر.

جملاتی از کاربرد کلمه پوپو

الکساندر پوپوف (روسی: Александр Владимирович Попов؛ زادهٔ ۲۲ فوریهٔ ۱۹۶۵) ورزشکار دوگانه اهل شوروی است.
الکساندر پوپوف (به روسی: Александр Владимирович Попов) ورزشکار مرد رشتهٔ شنا اهل کشور روسیه است. وی در بین سال‌های ‎۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ میلادی در مسابقات بازی‌های المپیک تابستانی در مجموع ۹ مدال، شامل ۴ مدال طلا و ۵ نقره را کسب کرد.
اتحاد جماهیر شوروی، توسعه فضاپیمای تک‌نفره خودش، پروژه وستوک، را به پایان رساند. با فرستادن یوری گاگارین به مدار زمین در مأموریت وستوک-۱ در آوریل ۱۹۶۱، شوروی، یک ماه زودتر از آمریکا یک انسان را به فضا فرستاد و تبدیل به اولین کشوری شد که قابلیت فرستادن انسان به فضا را پیدا کرده بود. در اوت ۱۹۶۲، شوروی توانست یک پرواز تقریباً چهار روزه را با استفاده از وستوک ۳ و با همراهی آندریان نیکولایف به ثبت برساند و همچنین، همزمان با آن، توانست وستوک ۴ را بسازد. از این فضاپیما برای حمل پاول پوپوویچ استفاده شد.
اما اسطوره‌های آزتک و مایا، به مسائل گسترده‌تر و عمیقتری، از قبیل معنای هستی انسان نیز می‌پردازند. به نوشته پوپول ووه، خدایان، نژاد کنونی بشر، یعنی مردمان ذرت را خلق می‌کنند، تا از طریق نیایش و قربانی دادن، خدایان را تغذیه کنند.